Når må/bør min mann slutte

morfor2

Glad i forumet
å drikke alkohol med tanke på at fødselen kan være igang? Litt tidlig enda, men vi har diskutert litt om når han burde la vinflasken stå (hørtes ut som en alkis, men det er snakk om vin til god mat i helgene i ny og ne) Jeg mener ihvertfall 3 uker før ul termin, minst - jeg fødte 14 dager før ul termin sist og vil ikke ta taxi opp på føden, vil helst at min mann skal kjøre meg og ikke minst være klar i toppen[;)]

De samme må vel gjelde det å reise bort i helger i fobindelse med jobb eller bare med kompiser?

Er 3 uker før ul termin litt i overkant, eller er dette en rimelig deal?

Hva er deres synspunkter på dette?

3 uker høres rimelig fornuftig ut det, både når det gjelder alkohol og reiser. Den siste mnd bør ikke den som skal være med på fødselen være lengre borte enn en halv til en times kjøretur unna. Mener jeg da[;)]

Jeg synes at 3 uker bare er rett og rimelig.
Samboeren min bruker Ikkje og drikke alkohol til maten, Når han drikker er det på en fest også er han uke på byen, Og er deretter sengeliggende I vært fall en hel dag.
Såh her skal det også være slutt på det I vært fall 3 uker før det.... [:D]

vi drikke ikkje so ofte uansett, desuten hadde ej et krav om at han skulle halde seg edru sida eg måtte det da... men det bryr meg liksom ikkje lenger, har ikkje lyst på vin uansett... 3 veke virka no som ei lite strenge grense, monge som føder før det, og menn kan ha for vane med å drikke seg dritings. kan nå gå glipp av heile fødselen! eg ville ikkje hat en full kjereste atme meg når eg skal føde... han kan få vere atme mej å halde mej me selskap synest eg...

Tror nok at han ALDRI ville funnet på å drikke seg dritings så nære fødselen. Vi er i 30 årene begge 2 så det å drikke seg dritings ble vi ferdige for noen år siden for å si det sånn[:D]

Men kontrollfriken som jeg er så vil jeg egnetlig forsikre meg om at ikke en dråpe er inntatt og at han er i nærheten når noe skjer - så minst 3 uker før.

så mye rart dere tenker på[:D]
Jeg har aldri tenkt på sånne ting jeg.....
Babyen kommer når den kommer, og hvis mannen min hadde vært for full til å kjøre (nå slipper jeg å tenke på det siden han aldri drikker) så hadde jeg ringt etter ambulanse, og hvis han var på tur så hadde jeg bare ringt han når jeg kjent at noe var på gang-man føder jo ikke på 20 minutter heller (som regel) så hvis han ikke har reist altfor langt bort så rekker han nok frem[;)]

Man må jo leve som normalt  selv om det nærmer seg terminen-kan ikke sette hele verden på hodet fordet[;)]

Tenk, i noen land så føder kvinnene mens de jobber ute på rismarkene!!!

På alkoholen syns jeg at kanskje man ikke burde være så hysterisk, bare han ikke drikker seg fra sans og samling. Det går jo an å ta taxi eller ringe ambulanse. Men at mannen er noenlunde klar i toppen, det hadde jeg forlangt.

På det å reise bort syns jeg 3 uker er en rimelig grense. Jeg brukte 6 timer fra jeg fikk symptomer på at fødselen var i gang til prinsen var ute, så viss min mann hadde dratt utenbys med kompiser eller jobben hadde han jo ikke rukket det.

Men hysterisk går det jo ikke an å bli, verden går jo sin gang uansett. Men fødselen er en viktig begivenhet, også for mannen, så tror nok de fleste menn hadde blitt skuffet og lei seg viss ikke de hadde fått vært med på det.

Hadde nok ikke ville ringt taxi når fødselen var i gang... tenk om vatnet går i bilen??? Nei huff, da er det bedre å ringe ambulansen..Eller hva med å kjøre selv??? Vet om de som har kjørt selv med rier..uffa da gikk det sikkert unna i svingene..å kanskje ikke helt trygt for seg..

Kan vel også ringe foreldre eller gode veninner. De stiller garantert opp!! Mange muligheter..men at mannen er helt edru hadde ivertfall jeg foretrukket!!

Min mann rører ikke så ofte alkohol - men vi kommer nok til å sørge for at han ikke rører mye uansett de siste 2 - 3 ukene.... Dessuten at han ikke rører NOE så sant det ikke er noen i nærheten som kan kjøre. (Bor i nærheten av foreldrene mine - så om de er bortreist får gubben holde seg klar til å kjøre, men er de hjemme kan han godt ta en øl...)

Jeg synes det høres ut som en god deal med tre uker før når det gjelder drikkingen, men når det gjelder å reise bort og sånn synes jeg han bør slutte med det lenge før termin, man vet jo aldri hva som kan skje og da er det jo litt kjipt om han ikke er der. Jeg vil at min kjære skal unngå helgeturer og lignende fra seks uker før termin.

Back
Topp