Når leggetiden plutselig blir et styr

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Bolla som fylte 1 år i dag begynte for noen dager siden å reise seg opp i senga selv. Etter det har leggetiden blitt et kaos uten like:arghh: Jeg forstår det er en fase vi bare må gjennom, men tyr til råd fra dere som kanskje har gått igjennom dette før og har plukket med seg ett triks eller forhåpentligvis to :rolleyes:

Hun har normalt fått flaska i senga og da sovner hun ganske greit og vi pusser tenner halvveis i søvne, og det samme skjer egentlig nå, bare at hun ikke klarer å finne roen og skal bare reise seg opp. Når vi da legger henne ned og ned og ned så bare hyler hun og reiser seg opp igjen og igjen :eek: Det gjelder alle dupper, både på dagen og kvelden. Jeg er ingen fan av det å bare la henne gråte heller, men å ha gått fra at leggetid tar 15-30 minutter til at det tar 1-2 timer er utrolig slitsomt :oops:

Må vi bare stå i det eller finnes det noen triks? :)

Vi lot henne herje. Så roet hun seg selv etterhvert. Det hjalp med kosebamse da kunne hun snakke med den.
Når hun sto opp å gråt så holdt vi rundt henne og trøstet mens hun sto i sengen. Vi tok henne bare ut hvis vi ikke så en annen utvei enn å ta henne med ut i stua for å nullstille henne.
Det tok noen kvelder men nå ligger hun bare å snakker med bamsen sin til hun sovner

Vi lot henne herje. Så roet hun seg selv etterhvert. Det hjalp med kosebamse da kunne hun snakke med den.
Når hun sto opp å gråt så holdt vi rundt henne og trøstet mens hun sto i sengen. Vi tok henne bare ut hvis vi ikke så en annen utvei enn å ta henne med ut i stua for å nullstille henne.
Det tok noen kvelder men nå ligger hun bare å snakker med bamsen sin til hun sovner
Lurer på om det kanskje er tenner som er problemet, er noen jeksler på vei opp. Vi prøver å la henne styre, men om hun begynner å gråte så klarer jeg ikke overse det. Jeg plukker henne ofte opp da for en kos for det pleier å hjelpe, men jeg legger henne ned etterpå slik at hun skal forstå at det er sovetid og at hun ikke får komme ut ut om hun bare gråter. Vi har prøvd kjole/sovepose til henne nå, men hun reiser seg uansett :hilarious: Godt å vite at hun ikke fryser da! Vi får nok bare holde ut :)

Back
Topp