Når legger fireåringene seg?

lenemor

Forumet er livet
Eller; når legger dere dem?

Vi legger Johanna mellom 19:30 og 20:00, men hun kan holde det gående oppe på rommet sitt i en time til før hun sovner - hun er rett og slett full av energi. Hun sover gjerne til sju-åtte dagen etter.

Hvor lenge sover deres fireåringer?

Omtrent det samme som dere til vanlig.. Men nå når vi er så tidlig oppe, så slokner de i 19 tiden.. Kanskje 19.30.. Ofte så er det sånn at jo seinere de sovner, jo tidligere står de opp..

Prøver mellom 19-1930, men hender det blir senere, kommer litt an på dagsform både til voksne og barn, og hva vi holder på med... sover da til litt før 07 sånn ca..[:)]

Mina er i seng ved 1930 tiden og sovner ved 20 tiden. Sover til ca 0700/0730.

Alt etter hva vi skal, som regel mellom 19 og 19.30 (og da hender det at jeg må bruke tid på å få han opp og [8D], helt i koma [:D] [:)]) I helgene hender det at han er oppe til 20.30-21.00. (og sover da 12-13 timer) [:)]

Christian legges mellom 19.00 og 20.00 så ligger han å pusler litt på rommet og hører på lydbok før han sovner.
Hvis vi ikke vekker han sover han til 09.00 men når han skal i barnehagen så vekker vi han ved 08.00 tiden

Bertine legger seg 19.30, og sovner som regel ganske fort. Hun pleier å våkne rundt 7, men nå i jula, har hun sovet til etter 8![:)]

Jeg prøver så godt jeg kan å komme igang med leggetida rundt klokka 19 i ukedagene (litt senere i helgen) - for ofte er hun utslitt etter en lang dag i barnehagen. Som regel sover hun innen klokka er 20 - og så er det jo på an igjen om morgenen klokka 7.

Her går vi som regel og steller begge ungene etter barnetv. Så de legger seg rundt 7 tenker jeg! Er litt opp og ned hvor lang tid de bruker på og sovne, men oliver bruker somregel rundt ett kvarter![:)] Er strålende fornøyd med det![:D]

19-06.30 sover Gustav. Når vi sov til 9 i jula påstod han noen morgener at han hadde ligget våken hele natta fordi han våknet før oss[8D]. Men så pusler han litt med bøker i senga si. Snille gutten!

Samme med Solveig. Vi tar kveldstellet etter barne-tv og så er det bok før hun skal sove. De kveldene hvor jeg vet at vi må opp tidlig neste dag, ligger jeg hos henne til hun sovner. Da sover hun før 19.30 men ellers kan hun drive med forskjellige prosjekter en times tid

ORIGINAL: lenemor

Eller; når legger dere dem?

Vi legger Johanna mellom 19:30 og 20:00, men hun kan holde det gående oppe på rommet sitt i en time til før hun sovner - hun er rett og slett full av energi. Hun sover gjerne til sju-åtte dagen etter.

Hvor lenge sover deres fireåringer?

samme som dere.....

Her har vi da en med lakenskrekk så han legger seg klokka 21.. Oppe igjen 07.30-08.00 om morran. 

Leah ser barne tv, så går vi på badet .. så i senga å synger ett par ganger.. Så hun legger seg vel ca 19.00/19.15 tenker jeg [:)] Noen dager kan hun ligge der våken ganske lenge [&:] Men noen dager sovner hun ganske kjapt [:)] Også er hun oppe igjen i 8 tiden stortsett [:)]

her spiser vi kveldsmat til superquiz.. som er favorittprogrammet til malin... rett etter det pusser hun tenner, så er det sengen.. da går vi opp, synger litt, prater litt, slukker lyset og går igjen... da sover hun vel på et kvarter tror jeg.. noen ganger blir det tull.. men det hører med til sjeldenhetene nå.. (bank i bordet osv)

Vi har hatt en del trøbbel med leggingen, men det virker som det er en god flow vi er inne i nå.. [:)]

Her prøver vi å få ho i seng til mellom 19.30 og 20.00, men det hender klokka blir litt mer....
Men ho har alltid vært en engel både å legge og å få opp om mårran, så det gjør ikke noe [;)]
Etter diverse barneTV så tar mannen kveldsstellet, og så tar jeg meg av legginga.
Da leser vi kanskje litt, kommer an på klokka, og så synger vi 4 sanger (veldig viktig, siden ho er 4 år nemlig [8D]), så prater vi litt, og så er det nattakos og suss....hvis ikke ho mor allerede sover [&:][;)]
Og så har ho begynt å stå opp mellom 06.10 og 07.00 [&:]

Back
Topp