Når legger dere gavene under treet?

Rett før de skal åpnes. Har en litt for nysgjerrig hund :p
 
Imorgen ca 16.30, jeg jobber imorgen og kommer hjem ca 16.15, så med to viltre unger som ofte ikke klarer å holde hendene for seg selv og fulltidsjobb med å holde dem unna gavene ifjor og årene før så venter vi heller :)
De kommer til å få gave fra julenissen som ligger under juletreet når de våkner imorgen da
 
Alle gavene er under juletre hos foreldrene mine i dag. Gaver til alle bikkjene. (Griseøre og slikt) legges ikke der før i morra. Fordi de graver gavene fram
 
I morgen formiddag. Vil ikke utfordre ungene for lenge. De er 5 mnd, 2, 4 og 8 år..
 
Forhåpentligvis i kveld etter at småen er øagt. Men vårt tre er en meter høyt og står oppå et skap. Så nysgjerrige fingre får ikke tak i de. Det gjør heller ikke hunden og katten. Klart. Når vi flytter ut av den frimerkestore leiligheta vår og har stort tre på gulvet, vil nok (hvis mine barn er like nysgjerrige som jeg var) gavene dukke opp etter middag på julaften
 
Når ungene har lagt seg i kveld.
 
Jeg mener.vi har praktisksert å gjøre sånn jeg er oppvokst med, at når nissen har gått finner vi frem alle de andre gavene.

Men minst et år havnet de nok under treet på kvelden 23 eller morgenen 24 sånn mannen er oppvokst med, et år svigermor var her om jeg husker rett.

Det er enorme mengder og vi går rundt treet.
 
Jeg var vant til å legge de under treet den 23 etter at treet var pynta.

Samboer var vant til å legge de under treet etter middag julaften.

Samboer har vært bestemt på den tradisjonen.
Tror vi prøvde min tradisjon en gang, men da ble ungene så masete og det ble ikke hyggelig..

Men nå er de større, så jeg synes det hadde vært mulig å prøve min tradisjon snart :p
 
Sånn ca før gjestene kommer, ca i 16.00 tiden :)
 
det er jo en del av oppdragelsen :p å lære seg og vente. Her går det fint, de er 3 og 5,5

De klarer fint å vente, men vi syns ikke det er nødvendig :)
 
På Lillejulaften etter at ungene har sovnet. I år skal vi bort og da legger vi dem under når vi kommer dit.
 
La de tidligere denne uken. Men vi skal ikke feire her. Dog pakker vi opp julemorgen de tingene hun har fått her, blir nok pakker der vi skal feire. Prioriterer da å åpne fra de vi feirer med på julekvelden :)
 
Tipper vi legger dem under etter at nissen har vært her i morgen. Dette er første året med jul hjemme, så vi har ikke noen tradisjon å følge enda, prøver oss frem og ser hvordan det blir :)
 
Back
Topp