Når legger dere baby?

Pussle

Glad i forumet
Lurer på om noen har noen faste gode rutiner. Her legger vi oss samtidig i ti-elleve tiden, også sovner han etter en del kaving rundt kl tolv. Kan da sove til seks om morgenen før første nattamming!
 
Vi lar henne styre litt når vi tar kveldsstellet. Så slapper vi av litt i stuen før vi vanligvis legger oss kvart over 9. Ammer litt i stuen tidligere så da sover hun raskere. Ammer og legger henne i nestet halv sovnet. Der våkner hun til og får smokk. Så ligger hun til hun sovner
 
Her kom mini oss i forkjøpet med å lage sine egne soverutiner før vi fikk startet. Har de siste ukene sovnet rundt 20- 21 hver kveld (i sofan). Han ligger da bare der til vi legger oss noen timer senere. Da steller jeg han, tilbyr pupp i senga og han sovner igjen med en gang.
Sover da til kl 5 før første amming og vil ikke stå opp før mellom 9 og 11 om morgenen :)

Tror vi er veldig bortskjemte
 
Frøken lakenskrekk sovner ikke ordentlig før i tolvtiden på natten, men sover da til jeg vekker henne i halv ni tiden. Skulle gjerne ha henne i sengs i syvtiden, men det får komme etterhvert. De første to månedene hadde hun omvendt døgnrytme så vi er overlykkelige over at hun har soveperioden på natten.

Sover hun sammenhengende nesten ni timer? Steike! Men da blir vell puppene sprengt om du ammer? Høres digg ut med så lang søvn:)
 
Hun sovner med puppen i 8-9 tiden....da er hun grinete og trøtt. Sover på meg til vi skifter bleie og går til sengs i ti-elleve tiden. Da sovner hun fort med puppen. Sover litt forskjellig til første pupp,men er kun en amming på natten,og sover gjerne til 8-9på morran.
 
I begynnelsen når hun begynte å sove så lenge gikk puppene nesten ut av døren selv :woot: men nå er det greit nok selv om jeg er veldig glad når hun letter på trykket.
Det er veldig deilig med søvnen selv om vi kompenserer med å amme omlag hver time når hun er våken :)

Haha, det kan jeg tenke meg! Gleder meg til jurene og mini er samkjørt!:)
 
Her har mini endelig begynt å få litt døgnrytme, men er nok b-menneske så langt. Sovner ikke før i 2-3 tiden på natta, men til gjengjeld sover hun da til 12-13 på dagen med 1-2 ammestunder. Håper at det snur når hun blir litt eldre. er bare 8 uker ennå. :)

Er ikke vits å prøve å legge henne noe før ennå. Har vært lysvåken siden kl 22, nå er kl 02. :/
 
Trøtt kl 19 og legges rundt da. Sover stort sett da til halv sju-sju på morgenen - minus amming i løpet av natta 2-3 gang [emoji4]
 
Legger seg samtidig som oss, da hun kaver fælt om kveldene og ikke finner roen uten pupp! Vi greier ikke til å få henne til å sove uten pupp på kveldstid :( legger seg derfor samtidig som meg <3
 
Vi steller henne til natta og har på pysj i 19-tida, så går vi ut i stua igjen og ammer/koser før hun sovner ca 2030-2130. Da legger jeg henne i babyredet i sofaen, og løfter hele redet med henne oppi og legger i vugga på rommet vårt når jeg legger meg rundt 2230-2300. Ammer som regel to ganger i løpet av natta (rundt 02-03 og 06-07), og så våkner hun i 08-0930 tida hvis ikke vi må opp og levere i bhg. Vi samsover i vår seng fra hun ammer første gang om natta og til vi står opp.
 
Har frem til nå hatt en kolikkbaby. Men jeg var overbevist om at det va melka mi som var problemet. Så jeg sluttet å amme på dagtid og pupper bare på natta (fordi jeg ikke gidder å gå ut på kjøkkenet å ordne flaske[emoji28]). Nå har vi fått en ganske blid baby etter ammeslutt på dagen, så nå begynner det å bli litt rutiner. Han har hele tiden sovet på natta, selv om det blir mye mating i løpet av den. Men han sover Max 20 min på dagen sammenhengende. Men håper det blir bedre etterhvert. Han sovner for kvelden i 9-10 tiden, og det går jo bra. Men hadde håpet han ville legge seg i 8 tiden, eller gjerne 7 som storebror. Men den tid kommer forhåpentligvis senere[emoji4]
 
Her tar vi kveldsutinene i 19-tida, han ammes i søvn i 21-tida og sover da til kl 02/03 hvor det blir ny amming, deretter amming kl 06/07 og så kl 09 igjen hvor vi står opp etter det :)
Til at han har kolikk så er vi veldig glad for at han sover om natta og at vi har fått til en slags rutine.
 
Får kveldsstellet sitt og pysj på rundt 21, så pupp i dempet belysning og lyd, sover da på sofaen, siden hu ikke sover noe særlig alene enda. Våkner rundt 00 for litt mat, så da får hu ren bleie før vi legger oss for natta :) Klokkemessig er rutinene på plass, men ikke klar for å sove alene enda. Ikke gidder vi og stresse med det heller før rundt 4mnd :)
 
Back
Topp