Når legger de små seg?

Soldugg

Forelsket i forumet
Her legges hun rundt 19-19.30, da blir det vel rundt ca 13 timers (+/-) nattesøvn. Hvor mye er det egentlig de trenger, og når er deres små i seng for kvelden?

Uff, her prøver vi å ha henne i seng rundt samme tid som deg, men her blir det skrik og skrål hver eneste kveld for tiden, og hun sovner ikke før 20.15.. Mistenker at hun er overtrøtt eller sulten eller bare vanskelig (kan de bli det når de er så små?)... Vi prøver i alle fall å jobbe med saken.. Da sover hun til ca 07.00, så det blir altså rundt 11 timer, men så er hun bare våken en liten times tid på morgenen før hun må hvile et par timer igjen.

Frøken83 skrev:
Uff, her prøver vi å ha henne i seng rundt samme tid som deg, men her blir det skrik og skrål hver eneste kveld for tiden, og hun sovner ikke før 20.15.. Mistenker at hun er overtrøtt eller sulten eller bare vanskelig (kan de bli det når de er så små?)... Vi prøver i alle fall å jobbe med saken.. Da sover hun til ca 07.00, så det blir altså rundt 11 timer, men så er hun bare våken en liten times tid på morgenen før hun må hvile et par timer igjen.

Ja, det er ikke lett å alltid vite hva som er riktig å gjøre, og hva de skriker for.  Her holdt hun det gående i litt over en time i kveld når hun ble lagt, det pleier hun aldri å gjøre. Så jeg blir jo med en gang livredd for at hun nå skal bli vanskelig å leggeMen hun får mat innimellom alle de timene eller?  Jeg tenker det at hun hadde kanskje ikke sovet godt/lenge om hun ikke fikk nok mat, men at det da hadde vært stadige oppvåkninger i løpet av natten?

Får mat i fleng  Alt fra 1-3 ganger per natt... Drømmer om den dagen jeg kan få sove mer enn 3 timer i strekk *drømme*

Her legger  hun seg stort sett 18.30 - 19. Litt avhengig av når hun våkner av dagens siste lur. Hun blir hysterisk hvis hun er overtrøtt!
 Har desverre en frøken som er vanskelig å legge,  og vil ikke ha pupp når jeg tilbyr henne det,hvis hun er trøtt. Min løsning har derfor blitt at hun får pupp i senga vår før hun legges. Hender jo da hun sovner ved puppen...Men fungerer greit for meg- slipper nå unna styr med legging,og hun spiser seg go og mett og holder ut mange timer før hun trenger mat igjen. Kampen med å sovne selv uten slike "uvaner" får vi ta senere. Sover stort sett til 07-07.30, for tiden med 2-3 amminger i mellom. Sover flere timer i strekk på begynnelsen av natta, men kort mellom på morrakvisten.

Litt "beroligende" at det ikke bare er oss som ikke har helt kontroll på sovingen/leggingen.. Her ender også snuppa med å sovne til puppen eller sovne i armene våre, og vi tenker også at vi må jobbe med det litt seinere, hun er jo så liten  Mye bedre stemning i familien hvis lillefrøken får sove, hun blir også helt tussete hvis hun blir overtrøtt!

Her begynner vi kveldsstellet allerede kl 17.30! Så ammes det kl 18 og han legges etter det. Bruker en del tid på å få han til å sovne, men han sovner en gang mellom 18.30 og 19. Venter vi lenger blir han overtrett og det blir bare sutring frem til legging og enda vanskeligere å få han til å sove. Han sover som regel til ca 7.30. Ammer hver 3. time og på morgensiden hver 2. time... :-( Han sover fortsatt lite på dagtid. Tidligere kunne han sove en halvtime 1-2 ganger om dagen. Men nå sover han heldigvis noe mer; ca 4 halvtimer. Håper han etterhvert heller sover et par ganger og lenger hver gang på dagen, og at det blir lenger tid mellom ammingene på natten!

Tuppa legger seg mellom 19.30-20.00 og da sover hun til 03-05. ammer og hun sover igjen til 07.30-08.30.

Føler jeg er veldig heldig.. og jeg nyter hver natt, for jeg er redd at hun plutselig ikke skal sove på natten!

Legger seg ca 18.30-19. Sover tilengang mellom 7-9 neste morning, med amming ca 3. hver time. Ammet skjeldnere til å begynne med, men etter en periode med tett nese, så begynte han å spise oftere.

Samme her; spiste hver 3. time fra han var født, men så oftere etter en forkjølelse...

lille tøtta legger seg ca kl 20. vi begynner 19.30 med kveldsstell og så siste flasken og det med erstatning. funker mye bedre med erstatning om kvelden , siden hun sover lengre enn med vanlig morsmelk. så legger vi hun i eget rom, lys av og alt er stille. da sovner hun ca etter 20min etter hun selv lager litt små-kose lyder. så våkner hun alt mellom kl5-7 om morningen for å få en flaske til og sover videre til kl 9.30. og jeg gir ikke mer mat enn den ene flaske om morningen. hun er nå 4 1/2 mnd gammel.synes at jeg har en enkelt unge

Så heldige dere er som får sove så lenge på morgenen..!
Her er han i seng mellom 18-19. Vi prøver å drøye det nærmere 19, men er ikke alltid det er så lett. Han våkner rundt 6 hver dag, og da har dagen begynt!

Samme her, legger rundt sju og hun våkner halv seks seks ( uten mat på natt vel å merke, bare putter inn slutten x antall ganger..)

Her legges hun rundt 7, sovner som oftest innen 10-15 min. Sover da til alt fra 5-7 og får mat da og sover noen timer til ;-) Bruker ikke smokk så våkner ikke av at hun må ha den.

Igår våknet hun klokken 23 og fikk mat, da sov hun helt til 09.00 uten å våkne igjen. Jeg våknet faktisk før henne :-P

Her legger vesla seg rundt 20:00, og sover da sammenhengende til 09-10 på morgenen.
Det er en søvnrytme som passer oss utmerket, men vi vet jo at vi må justere henne til å sovne tidligere, og våkne tidligere etterhvert, men nå nyter jeg å være lat om morgenen, så lenge jeg kan

Han sovner ca 1930.. Spiser et par tre ganger i løpet av kvelden/natten, så er han klar for å stå opp i syv tiden som regel.

det er nå 3 mnd sist jeg skrev inn her og det har forandret seg mye.
legger lille tøtta nå i 18tiden og da sober hun kl 3 hvor hun får mat igjen. så våkner jeg igjen mellom 5-6 og da er natten ofte over. Men av og til får jeg henne til å sove en time til.

så dere se at ting forandrer seg fort i løpet av 3 mnd.
spent hvor vi ligger an om 3mnd igjen:-)

Har forandret seg veldig her også! Frøkna legges nå seinest 19, hun er kjeeeempetrøtt mellom 18 og 18.30. Da sover hun til 7-8 morgenen etter, uten mat i mellom! Gjett om det var en ny verden da, sååå deilig  Men nå får hun en god del mat på dagtid da, og sover på eget rom.

Her er det nettopp pågående tannfrembrudd så alt har blitt snudd på hode, før la hun seg 19/20 og våknet rundt 7 på morgenen spiste mellom 2 og 4 måltider per natt. Nå vil hun ha mat/kos hver time.... Legger seg rundt 18 eller 18.30 sovner rundt 19 og våkner kl 06 (alt for tidelig for en stakkars mamma). Håper ting blir bedre etter at tannen er vel ute.

Leggier seg 19.30-20.00tida og sover til 07.30-08.00

UTEN NATTMÅLTID

Et helt nytt liv her

Back
Topp