når legger de seg nå da ?

me84

Elsker forumet
Ser ut som at mini er begynt å ta natt 19.30 nå ! Deilig,men tørr ikke helt stole på at det er blitt sånn enda el om det er unntak. Hvordan er det hos dere ?

Som regel mellom 19 og 20 en gang. Og det har vart i tre uker, så da er det kanskje håp om at det er varig. :)

er som regel mellom 19 og 20 her og, det seneste er 20.30. er ganske så deilig håper bare at det holder seg sånn=)
det eneste er at ho sovner ikke uten at vi må bysse ho og da er det en del grining. så håper det går over snart.

Rett rundt klokken 20 her også... ganske deilig! Meeeen, nå våkner han hver 3.timer om natten og vil ha mat :( og er lys våken i 6-7 tiden om morningen :( :( 

Før vi begynte å legge ham tidlig kunne han sove fra 23 til 5-tiden uten mat.. men nå er det kun 3 timers økter :( Håper det blir bedre!!!

Helt samme her hos oss, han våkner mye på natta å skal ha mat, så ligger han å makker å er urolig :-/ Rundt 7-halv 8 må vi stå opp for da nekter han å sove mer..

legoline skrev:
Rett rundt klokken 20 her også... ganske deilig! Meeeen, nå våkner han hver 3.timer om natten og vil ha mat :( og er lys våken i 6-7 tiden om morningen :( :( 

Før vi begynte å legge ham tidlig kunne han sove fra 23 til 5-tiden uten mat.. men nå er det kun 3 timers økter :( Håper det blir bedre!!!

Årh, vet ikke hva som er best... Lurer på når dette går bedre. Litt redd jeg har for lite melk, men virker som han får i seg mye. Håpte det skulle gå over snart, men nå har han holdt på sånn i 3 uker... 

Gutten min legger seg mellom 21 og 23 en gang, og sover som oftest hele natten til sånn i 7 - 8 tiden som oftest :) Han får kun smokk om natten, da han sovner igjen med en gang :)

Ser ut til at det er natt rundt kl. 20 her også nå og det er utrolig deilig :) Er så deilig med litt voksentid på kvelden :) Mini sover da til ca 8 på morgene, får bare smokk noen ganger i løpet av natta og det er også helt greit :P

ASG skrev:
Ser ut til at det er natt rundt kl. 20 her også nå og det er utrolig deilig :) Er så deilig med litt voksentid på kvelden :) Mini sover da til ca 8 på morgene, får bare smokk noen ganger i løpet av natta og det er også helt greit :P

Ammer du ham ingenting i løpet av natten??

legoline skrev:

Jeg har skjønt at det er ganske vanlig at babyene plutselig krever mer mat nattestid i 3-4 mnd alderen. Det gjaldt både storesøster, og det gjelder lillebror også. Han kunne sove opptil 8 timer i strekk uten mat, men nå går det 3, max 4 timer mellom. De begynner jo å bli store, og siden melkeproduksjonen er på topp om natta så er det sikkert derfor de vil ha mat hyppigere. Med storesøster prøvde jeg både MME, og jeg begynte tidlig med grøt (4 mnd), for hun kunne gjerne våkne annenhver time. Verken MME eller grøt hjalp. Så denne gangen gidder jeg ikke å stresse så mye med det, får heller bare akseptere at det er slik en stund.

Det jeg synes er verst er at han gjerne våkner for mat første gang 1-2 timer etter at jeg har sovna.. Da er det fryktelig vanskelig å holde seg våken gitt.. Fikk mer søvn da han la seg samtidig som oss. Men jeg foretrekker kvelder uten barn, tror jeg. ;) 

Lykkeliky skrev:

legoline skrev:

Jeg har skjønt at det er ganske vanlig at babyene plutselig krever mer mat nattestid i 3-4 mnd alderen. Det gjaldt både storesøster, og det gjelder lillebror også. Han kunne sove opptil 8 timer i strekk uten mat, men nå går det 3, max 4 timer mellom. De begynner jo å bli store, og siden melkeproduksjonen er på topp om natta så er det sikkert derfor de vil ha mat hyppigere. Med storesøster prøvde jeg både MME, og jeg begynte tidlig med grøt (4 mnd), for hun kunne gjerne våkne annenhver time. Verken MME eller grøt hjalp. Så denne gangen gidder jeg ikke å stresse så mye med det, får heller bare akseptere at det er slik en stund.

Det jeg synes er verst er at han gjerne våkner for mat første gang 1-2 timer etter at jeg har sovna.. Da er det fryktelig vanskelig å holde seg våken gitt.. Fikk mer søvn da han la seg samtidig som oss. Men jeg foretrekker kvelder uten barn, tror jeg. ;) 

Men husker du ca. hvor lenge dette varte?

Min kar nekter å legge seg før i 23-24tiden.hvordan gjor dere det for å få dem ned i vanlig rutine?

HDM skrev:
Min kar nekter å legge seg før i 23-24tiden.hvordan gjor dere det for å få dem ned i vanlig rutine?

Her merket jeg at han plutselig ble veeeldig trøtt og sutrete om kvelden, prøvde først å legge ham i 21 tiden.. etterhvert ble han trøtt før dette, så nå legger han seg i 20 tiden, før han blir aaalt for trøtt. 

Hos oss legger snuppa seg mellom 20.00 - 20.30, og da sover hun ca til 05.00 - 07.00 før hun får mat igjen og sover til ca 09.00 :-)

For å få rutiner på henne bader vi hver kveld og så går vi inn på soverommet som er mørkt. Vi går ikke ut av soverommet mer den dagen da, til tross for masse grining i starten. I starten var hun ikke enig i dette, men nå bruker vi 5-10 min på leggingen :-)

Nå har vi endelig bynnt å få litt rutine på lillemann :-) Når kl nærmer seg 19.30 begynner vi med kveldstell. Bading, massaje, synging, mat så går vi inn på soverommet rundt kl 20, legger han ned i senga, stryker litt på kinnet å sier nå er det natt :-) Så får han en kos, smokken (av og til må han ha litt ekstra påfyll av mat) så sovner han tilslutt. Var veldig mye gråt i bynnelsen, da nektet han, men nå går det kjempe fint, å håper dette varer ;-) Har holdt på nå i 2 uker med dette. Våkner rundt kl 2-3 for mat, så våkner han annenhvertime etter det for mat. Han tar morgen kl 7, uansett, hehe ;-) Nytter ikke å mate han eller kose, da SKAL han stå opp :-P

legoline skrev:

Lykkeliky skrev:

legoline skrev:

Men husker du ca. hvor lenge dette varte?

Nei, jeg husker bare at det gikk veldig i rykk og napp helt fram til hun var over ett år... Da begynte hun å sove gjennom natta på fast basis. Men 3-4 mnd-alderen var mest slitsom såvidt jeg kan huske. De fleste babyer sover mer sammenhengende når de begynner å få fast føde, så jeg håper det gjelder lillegutt her selv om det ikke gjorde det for storesøster.

legoline skrev:

ASG skrev:

Ammer du ham ingenting i løpet av natten??

Veldig ofte så gjør jeg ikke det faktisk :) Hun fikk mat i natt, men det er første gang på to uker tror jeg. Hun får kun mme da og spiser veldig godt i løpet av dagen og en skikkelig stor frokost :P

Her er det natta mellom 19 og 20 engang. Deilig :-)

De siste ukene har det blitt naturlig nattlegging mellom 19 og 2030. Selv om vi sjelden starter dagen til samme tid (varierer mellom 08 og 10).
Han storkoser seg i sengen sin (bruker den kun på natta), og prater og er i vigør når han legger og våkner. Noen ganger også etter amming, men da prøver vi å ignorere ham og kveler latteren nedi puta. Festlig å høre på :-D

Ammer ham 1 gang sånn ca når jeg legger meg i 23-24-tiden, og vanligvis 2 ganger før kl 07.
Sist natt ble ham ammet da jeg la meg 23, og sov til 04. Det har ikke skjedd før.
Håper det blir flere slike netter, da det er unektelig godt å sove sammenhengende mer enn 2-3 timer :-)
Kan opplyse om at jeg fullammer. 

Back
Topp