når legger barna seg?

*Kolibri*

Forumet er livet
og hvor mye sover de om natten og ila døgnet?

legger seg ca 19.00-19.30 og sover som oftest til kl 08.00[;)]

angelica har den siste tiden sovet til 10.00-10.30.. men nå er hun syk og da[&o]

til vanlig sover hun til 8.. og så drar hun i barnehagen, der sover hun 1 time i 11-12 tiden[:)]

Fast leggetid 20.00...men blir ofte 20.30...våkner selv rundt 07.00....

Sover på dagtid alt fra 1 til 2 timer

Vesla legger seg 1800, senest 1830 til vanlig. Blir som regel mye styr og uro gjennom hele natta om det blir senere eller hun ikke har sovet om dagen.

Morgenene varierer litt, har hatt noen dager hvor hun våkner i 4-5 tiden og vil sove sammen med oss. Da våkner hun ofte til og vil stå opp[&:]

Som regel sover hun til 6-7 og så kose litt før vi står opp og spiser frokostblanding og så spiser hun skikkelig frokost i barnehagen kl 8. Rekker vi ikke den så prøver jeg å få henne til å spise mer hjemme.

Bør fortsatt sove en time eller så på dagen, men ikke alltid det går i det siste, men det kan være pga ny barnehage og mange inntrykk.

ORIGINAL: Athravil

Vesla legger seg 1800, senest 1830 til vanlig. Blir som regel mye styr og uro gjennom hele natta om det blir senere eller hun ikke har sovet om dagen.

Morgenene varierer litt, har hatt noen dager hvor hun våkner i 4-5 tiden og vil sove sammen med oss. Da våkner hun ofte til og vil stå opp[&:]

Som regel sover hun til 6-7 og så kose litt før vi står opp og spiser frokostblanding og så spiser hun skikkelig frokost i barnehagen kl 8. Rekker vi ikke den så prøver jeg å få henne til å spise mer hjemme.

Bør fortsatt sove en time eller så på dagen, men ikke alltid det går i det siste, men det kan være pga ny barnehage og mange inntrykk.

Sign, bortsett fra her har vi gitt beskjed om maks 1 time soving i barnehage. Det har hjulpet oss fra å våkne i 4-5 tiden som tidligere[:D]

Legger seg 20.00 å sover da som regel til 09.00.
Sover ikke i løpet av dagen

Esther legger seg syv tiden og sover som oftes til kl 07 neste morgen eller når vi vekker henne.
noen ganger i helgene sover hun til ni -ti tiden. =)
har hatt noen runder med vokser smerter som hun ikke helt ha skjøn så da sier hun
at hun har drømt om heksa =)
Har helt sluttet å sove på dagen.

Gurimalla,hadde vi begynt å lagt Lucas kl 18.00 hadde vi også vært oppe i 04-05-tida!! Grøss og gru. Nei at dere ikke prøver å legge henne senere? ...*er ikke min sak men ønsker ingen å måtte våkne SÅ tidlig*[:)]

Legger seg 19 eller 19.30...litt etter om de har fått henne til å sove på dagen i bhg. Sover 30 min til 1 time i bhg.

Står opp mellom 7-8 som regel.

når han er i bhg legger han seg 18.00
men vi prøver å drøye til 19.

dagsoving har han sluttet med!

han er fortsatt våken om natten, vært det i snart 3 år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ORIGINAL: Eternal*

Gurimalla,hadde vi begynt å lagt Lucas kl 18.00 hadde vi også vært oppe i 04-05-tida!! Grøss og gru. Nei at dere ikke prøver å legge henne senere? ...*er ikke min sak men ønsker ingen å måtte våkne SÅ tidlig*[:)]

Normalen hennes er jo egentlig å sove til 6 7, ikke 4[;)] Hun kan fint sove til 8 og 9 også innimellom, med samme leggetid. I dag våknet hun halv åtte.

Litt av problemet er at mini ofte våkner i den tida for morgenmat, og da sier hun høylytt i fra at hun ikke er villig til å vente et sekund på at mamma skal få frem mat og legge seg til... Og da hender det jo også at vesla våkner av bråket. Klarer mannen å følge vesla i seng igjen sovner hun raskt, men han er fryktelig trøtt sier han... og klager på at samsoving ikke funker[8|]

18-19 og sover til 7-8 tiden

jeg legger den ved 18 tiden når jeg skal på jobb. da må jeg vekke de kl 6-6.30. i helgene legger jeg de ved 19-20 tiden og da sover de alt mellom 6.30-8.30[:)]

Ja glemte forøvrig å si at i helgene legger vi ham senere- ca 21-21.30, slik at alle sover lengre[8D] Ikke ALLTID han sover lengre da[:-][:)] men da er det mindre stress og han ser vi sover og legger seg ned igjen

Ca 19-19.30 og sover til syv, åtte tiden. Av og til halv ni. Men, vi kan utsette det av og til hvis vi er ute på noe. Hun sluttet med dagsoving da hun var 2 år og 2 mnd.

Mini her legger seg mellom 19-1930, og sover til alt mellom 06 og 07[;)]

men vi er litt ute av rutiner om dagene, så han er støtt og stadig oppe lengre til rundt 20-21 men han sover ikke no lengre av den grunn, så det beste for han er og sovne senest 1930.

han sluttet og sove på dagen like før han ble 2 år han så her er det null soving[;)]

Han legger seg ca 20.00 og sover til 8-8.30, hender han slår til og sover lenger enn det og. 

her legges han mellom 1830 og sover til 0630-0700.

Legges ca 20 og sover til 8 som regel.
Noen ganger etter barnehagen har det blitt senere, fordi han sovner på tur hjem fra barnehagen! [8|]

Regner med det forandrer seg når vi flytter, da blir det ca 4 km i stedefor 13 km som nå!!
Akkurat nå spiser han mat nå.. He he.. Men vi er ikke så nøye i helgene! [:)]

Er ikke så masse våken om natta lenger. Og sover da altså ca 1 time om dagen, bare ikke så tidlig som vi skulle ønske.. Går ikke an å vekke han når han først har sovnet...

Back
Topp