Når legge lillemann i egen seng?

Foxy84

Gift med forumet
Sønnen min er nå 6 uker, og sover nå i vogna si ved siden av senga vår, han sover egentlig bra der,men det er mye arbeid i å få den vogna inn og ut derfra(har lite soverom)

Hans rom er rett ved siden av soverommet vårt, og han har en fin seng der med sengekant etc...

Men vi har prøvd å legge han der etter han har spist etc...men da våkner han, det virker ikke som han vil sove der...men da lurer jeg på om det er pga det ikke er like "trangt" der, så har dere noen tips til å få sengen trangere slik at han kansje liker å sove der?

Og når synes du man kan legge babyen sin i egen seng?

man kan legge babyen i sin egen seng med en gang syns jeg - men krybbedødforeningen anbefaler at barnet sover på samme rom som foreldrene :)

du kan jo sette sengen inn til dere, og bare ha vognbagen oppi sengen? Det vet jeg om mange som har gjort, for å få det lunere :)

Det får vell egentlig være opp til foreldrene, og hvordan barna er. Noen barn vil sove i egen seng helt fra begynnelsen, og klarer det. Andre barn klarer ikke sove i egen seng før en stund.

Jeg flyttet dattra mi i egen seng da ho var 4 mnd, ved siden av min. Men hvis jeg hadde vært i et forhold ville jeg nok ha flyttet ho i egen seng kjappere.. Jeg tok en dyne på kanten av senga hennes, sånn at den hang på veggene med mørkt trekk. Trekket er av silkelignendestoff som ho kan puste gjennom når ho sover med det foran annsiktet sitt. Også er det en del som snurrer helsetepper og legger rundt hodet, som en lang rull, på en måte. Har også hørt om noen som har brukt varmeflaske o.l. Eller bare ta vognbaggen oppi senga hans, og la han sove i den i begynnelsen.

Må dere ha hele vognen inn til dere da?? Hva med bare bag'en?

her sov eldste i vognbaggen til ho var 3mnd, nekta å sove i sprinkelsenga.... så satte vognbaggen oppi senga om natta

vi har hele vogna inni hos oss...det er det som er et lite problem, den skaper mye plass på lite soverom hehe

Foxy84 skrev:
vi har hele vogna inni hos oss...det er det som er et lite problem, den skaper mye plass på lite soverom hehe

og nå foreslår vi at du kun tar med deg bagen ;)

Har du prøvd og sette vognbagen opp i sengen hans? Jeg ville ikke hatt en så liten baby på eget rom, så jeg hadde hatt vognbagen på rommet vårt om han sov best i den.

her har de sovet i sengene sine fra første natt. vi har brukt teppe for å gjøre sengen mindre, tulla det rundt de.. kan du ikke flytte sengen inn til dere? evt bare bruke vognbaggen? 

Vi har en vugge hun sover i nå, sengen hater hun. Så var en lite sjakktrekk å kjøpe den vuggen. Den kan hun bruke til hun er ca 4-6 mnd, kommer an på hvor mye hun vokser. Hun var ganske liten ved fødsel. Prematurstørrelse uten å være prematur ;p hun sover en sjelden gang i vår seng og, hun har sluttet å spise på natten, så trenger ikke ha henne i vår seng hele tiden, men noen ganger er alt feil, bortsett fra å ligge oppå mamma.

Her sov lillegut i senga si fra dag 1, men likte aller best å ligge oppå mamma og pappa.
Han sov i grunn kor som helst dei første 3 mnd da.
Ville flytta senga inn på rommet, og prøvd å lage den mindre med helsetepper e.l, evt legge opp når dei nesten sover i begynnelsen for å bli vant til å ligge der.

Fru.Maja skrev:
Babybay seng!!=)

de ser geniale ut....

Våre to har ligget i senga si fra vi kom hjem fra sykehuset, de.
Snuppa vår er 9,5 uker og sover hele natta i sin egen seng, som står helt inntil vår på min side. Det anbefales at babyen sover på samme rom som foreldrene i noen måneder.
Det er vel når de er ca. 3 mnd at de begynner å forstå litt gangen i rutiner og hva som er dag/natt - så vil tro babyen din på 6 uker ikke merker så stor forskjell hvis dere begynner å bruke senga mer nå. Signerer Dollface på at dere kan sette vognbagen oppi den til å begynne med.

I egen seng fra dag 1 med begge to. Og der har alltid sovet godt der :) minstesnuppa flyttet inn på eget rom fra hun var 3 uker. Vi sov best slik :)

Back
Topp