Når legge babyene på egent rom?

Er anbefalt å ha barnet på samme rom til de er 1år for å forhindre krybbedød. Jeg selv har ikke bestemt meg om jeg skal flytte han når han sover natta igjennom eller vente til han er året. Han har soverom vegg i vegg med vårt, så serikke på det som et problem:)

Go'gutten født 12.02.14♡

Er anbefalt å ha barnet på samme rom til de er 1år for å forhindre krybbedød. Jeg selv har ikke bestemt meg om jeg skal flytte han når han sover natta igjennom eller vente til han er året. Han har soverom vegg i vegg med vårt, så serikke på det som et problem:)

Go'gutten født 12.02.14♡
Hvem er det som anbefaler det? Har jeg aldri hørt.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Hvem er det som anbefaler det? Har jeg aldri hørt.

Dette står på lub sine sider:

Barn som sover i egen seng på foreldrenes soverom eller i en trygg samsovingssituasjon har lavest risiko for krybbedød. Rådet om å sove i egen seng på foreldrenes soverom gjelder særlig det første halvåret. Etter de første fire-seks månedene kan det være at foreldrene ikke sover godt nok fordi de våkner av barnets lyder. Da må man vurdere andre søvnrutiner for barnet eller mor/far. Det anses som godt og trygt for barnet å høre og lukte foreldrenes nærvær.

Der står det første halvår, men regner med det fortsetter å forebygge etter de første 6 mnd også.

http://lub.no/forebygging/forebyggi...s-soverom-eller-sorg-for-forsvarlig-samsoving

Det har jeg å lest, jeg trives med å ha han på rommet vårt jeg.. Så ser ikke for meg å flytte han før han er rundt 1 år..

Her flyttes vesla når a sover godt natta gjennom og ikke lengre ammes i sene nattetimer :) så det ta den tida det tar xD

Lillegull 070414 :D

Det har jeg å lest, jeg trives med å ha han på rommet vårt jeg.. Så ser ikke for meg å flytte han før han er rundt 1 år..

Trives med det jeg også :) Både jeg og mini sover godt... Har ikke noe hast med å få han over på egent rom :)

Her har han flytta på "eget" rom, men jeg er flytta etter han inn dit :p haha :p

Februar-14 mamma <3

Selvfølgelig fant jeg den ikke igjen... Men når jeg leser på nettet er det mange delte meninger, de fleste er enige om at de bor sove på foreldrenes rom til de er 6mnd iallefall:) noen mener det er lurest frem til de er året, men man bør vel stole på magefølelsen og finne ut hva som passer best for hver enkelt familie etter 6mnd:)

Go'gutten født 12.02.14♡

• Liker
Reactions: BMC
Dette står på lub sine sider:

Barn som sover i egen seng på foreldrenes soverom eller i en trygg samsovingssituasjon har lavest risiko for krybbedød. Rådet om å sove i egen seng på foreldrenes soverom gjelder særlig det første halvåret. Etter de første fire-seks månedene kan det være at foreldrene ikke sover godt nok fordi de våkner av barnets lyder. Da må man vurdere andre søvnrutiner for barnet eller mor/far. Det anses som godt og trygt for barnet å høre og lukte foreldrenes nærvær.

Der står det første halvår, men regner med det fortsetter å forebygge etter de første 6 mnd også.

http://lub.no/forebygging/forebyggi...s-soverom-eller-sorg-for-forsvarlig-samsoving
Det står ikke svart på hvitt at de ikke bør sove på eget rom. Så da lar jeg henne sove på eget rom med god samvittighet.
Hun virker ikke som hun plages med det, hun er faktisk mer urolig de gangene hun har sovet med oss.
De første 5 månedene sov hun på stua, så da var vi jo i samme rom helt til vi la oss.

Det står ikke svart på hvitt at de ikke bør sove på eget rom. Så da lar jeg henne sove på eget rom med god samvittighet.
Hun virker ikke som hun plages med det, hun er faktisk mer urolig de gangene hun har sovet med oss.
De første 5 månedene sov hun på stua, så da var vi jo i samme rom helt til vi la oss.

Det som jeg har hørt nevnt er tanken bak er at de ikke sover like dypt når de sover på samme rom fordi de blir forstyrret av foreldrene, og det er dette som reduserer faren.

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er jo bare anbefaling, velger jo selv hva man vil gjøre og hva som passer seg selv best:)

Go'gutten født 12.02.14♡

Signerer innlegget over her. Man gjør som man selv føler for. Jeg hadde nok ikke lagt henne over på eget rom før etter 3 mnd. Vi valgte å vente med det til hun var 6 mnd, da tydelig var plaget av noe og vi gjerne ville finne ut av det først. Syns det er veldig greit å kunne legge henne i 18-tida, og så sover hun til nesten morgen på eget rom. Kjedelig hvis hun skulle bli vekt av at vi legger oss for eks. Eller sover mer urolig pga puppelukt.

Vi la Johannes over på eget rom forrige helg. Han er 6 måneder om 2 dager. Her måtte vi, siden jeg har vært sengeliggende en periode og svigermor fikk ansvar for lillemann. Han våkner fortsatt innimellom på natta, men det holder å gi han smokken, så sovner han igjen :)

Back
Topp