Når legen følger menstermin

• Trådstarter Trådstarter Asdfklmno
  • Opprettet Opprettet
A

Asdfklmno

Guest
Har vært til første kontroll i dag, og legen mente at jeg var midt i uke 11, etter beregning fra første dag i forrige mens. Men jeg har normal syklus på 32 dager og i tillegg EL var forsinket denne gangen. Tror selv jeg er midt i uke 9. Skal jeg bare vente til etter OUL med å få den riktige terminen?
Foreløpig har det vel ikke så mye å si hva som står på helsekortet? Sånn annet enn at jeg selv vet at det ikke er passert 12 uker på et par uker.

Du får ikke riktig termin før etter oul likevel, så jeg ville bare forholdt meg til det foreløpig, og heller være forberedt på å bli satt tilbake på ul :)

Jeg hadde nok bare latt legen tenkt sitt, og selv tenkt mitt, og så heller forholdt meg til det OUL sa når den tid kom. Kommer nok til å få stor forskjell fra lege til egne beregninger her også, siden jeg har hatt sykluser på 35 dager.

Jeg hadde nok bare latt legen tenkt sitt, og selv tenkt mitt, og så heller forholdt meg til det OUL sa når den tid kom. Kommer nok til å få stor forskjell fra lege til egne beregninger her også, siden jeg har hatt sykluser på 35 dager.

Ja, tror jeg forholder meg til noe nærmere min egen antagelse, for det føles feil å late som at de kritiske ukene er over, når jeg vet at de ikke er det! Så blir det riktig til OUL. Den blir vel muligens satt litt for tidlig, men tenker jeg drar til den tiden jeg får, også sier de vel ifra om jeg er kommet for kort for det som skal undersøkes ;)

Når jeg var på TUL så sa hun at jeg er en uke mindre enn jeg trodde pga str på fosteret. Men jeg teller fortsatt på det samme. For etter det jeg tenker det kan ha klaffet så kan det ikke gått uken etter.

Beste er å tenke det man tenker før man får vite noe på oul

Jeg er 98% sikker på når jeg hadde EL og jeg VET at syklusen min er mellom 30 og 31 dager. Min beregning sier jeg er 10+1 og legen mener jeg er 10+3. Kommer til å følge min egen beregning helt til OUL.

Du får bare tenke at vist helsekortet sier at du er lengre på vei enn du er, så får du tidligere oul ;)

Og ingenting er jo fastslått før oul. Den de beregner ut ifra videre.

Jeg er 98% sikker på når jeg hadde EL og jeg VET at syklusen min er mellom 30 og 31 dager. Min beregning sier jeg er 10+1 og legen mener jeg er 10+3. Kommer til å følge min egen beregning helt til OUL.
Kan æ spørre Ka EL er ? ☺️

Back
Topp