Når la pappa være alene med baby?

EE2017

Flørter med forumet
Pappaen i huset har lyst til å prøve seg litt alene med lillegutt, og har spurt om å være hjemme med han mens jeg handler feks. Eller at han tar han med på en trilletur mens jeg sover litt.

Han er kjempe flink med han, og helt rolig selv når lille skriker og er urolig.

Jeg syns det er litt tidlig å skulle dra fra bare en liten halvtime [emoji85] Er jeg hysterisk, eller er det flere som føler det samme?

Han er forresten 3,5 uke gammel.

Tror pappaen i huset føler jeg overkjører han litt, selv om jeg prøver å ikke gjøre det. Mini har skreket en del, tydelig mageproblemer siden vi kom hjem fra sykehuset, og jeg klarer ikke la andre prøve å roe han. Dette har blitt bedre de siste dagene etter at jeg kuttet ut melk i kosten.

Hva tenker dere, og når dro dere utenfor huset bare for en liten stund? Vil jo at han skal bli vant til å være alene med pappa også [emoji813]️
 
Syns du heller først kan fokusere på å la far ta mer ansvar hjemme, la han få delta han også tross hvor mye du vil bryte inn.
 
Vår gutt er også 3.5 uke og sliter med magen, jeg kutter også melk fra kosten for tiden. Håper dette hjelper. :) Kjekt å høre at det har hjulpet hos dere. Kutter du også mat med spor av melk? Vanskelig å vite hva en kan spise syns jeg.

Føler meg litt fæl, men jeg har hatt behov for litt alene tid allerede. Da lille var tre uker dro jeg en tur på kjøpesenteret for å bytte gaver, dro rett etter amming og var borte 1.5 time. Det gikk veldig bra! Jeg har også vært på butikken, men har da bare vært borte 15 min. Så lenge lille er god og mett så kan far godt være alene med han en liten stund tenker jeg. Jeg blir litt tussete i hodet av å ikke gå noen plass på tre uker, syns lille er for liten til å dra på kjøpesenter osv, syns det er bedre at han er hjemme med pappa. ❤️ I morgen skal jeg på et møte, men blir toppen vekke 1.5 time.

Du får gjøre det som føles rett for dere, men sett pris på at far er så engasjert og la han få prøve seg tenker jeg da. :)
 
Her har pappaen trillet tur med lillemor og også stått opp med hun så jeg fikk sove litt lengre. Det er litt vanskelig og "slippe tak" MEN jeg trenger det innimellom, og tar meg selv litt i nakken og tenker at jeg må kunne slippe opp litt for min egen del. og ikke minst for pappaen sin del også. Det er lik så viktig at jeg får litt ro og får til å hente meg inn litt siden hun er på meg stort sett hele tiden. Og det er utrolig hvor lite som skal til for å få henta seg litt inn og få litt energi igjen. Da er det også ekstra godt å komme tilbake til lillemor igjen og kjenne på at jeg har savnet henne.
Og det går jo bra...pappaen vet jo hva han skal gjøre. Og i verste fall så kommer de hjem tidligere:)

Lykke til :)
 
Syns absolutt ikke du skal føle deg fæl, men kjenner følelsen!

Jeg prøver å unngå spor av også, men har spist noen produkter noen ganger. Føler det er melk i absolutt ALT! [emoji32] Så er noe frustrert, og syns det er vanskelig.

Ja, jeg får bare prøve å la han få prøve seg. Han vet jo hva han skal gjøre når mini skriker. Så lenge han er mett så burde det jo gå fint [emoji4][emoji85]
 
Her har pappaen trillet tur med lillemor og også stått opp med hun så jeg fikk sove litt lengre. Det er litt vanskelig og "slippe tak" MEN jeg trenger det innimellom, og tar meg selv litt i nakken og tenker at jeg må kunne slippe opp litt for min egen del. og ikke minst for pappaen sin del også. Det er lik så viktig at jeg får litt ro og får til å hente meg inn litt siden hun er på meg stort sett hele tiden. Og det er utrolig hvor lite som skal til for å få henta seg litt inn og få litt energi igjen. Da er det også ekstra godt å komme tilbake til lillemor igjen og kjenne på at jeg har savnet henne.
Og det går jo bra...pappaen vet jo hva han skal gjøre. Og i verste fall så kommer de hjem tidligere:)

Lykke til :)
Ja, tror jeg bare skal prøve gjøre det samme [emoji85] Er jo super viktig at pappaen kommer til også. Jeg blir jo helt gal i hodet av å ikke ta en sekund pause, særlig etter gråte toktene som har vært [emoji85]
Vår gutt er også 3.5 uke og sliter med magen, jeg kutter også melk fra kosten for tiden. Håper dette hjelper. :) Kjekt å høre at det har hjulpet hos dere. Kutter du også mat med spor av melk? Vanskelig å vite hva en kan spise syns jeg.

Føler meg litt fæl, men jeg har hatt behov for litt alene tid allerede. Da lille var tre uker dro jeg en tur på kjøpesenteret for å bytte gaver, dro rett etter amming og var borte 1.5 time. Det gikk veldig bra! Jeg har også vært på butikken, men har da bare vært borte 15 min. Så lenge lille er god og mett så kan far godt være alene med han en liten stund tenker jeg. Jeg blir litt tussete i hodet av å ikke gå noen plass på tre uker, syns lille er for liten til å dra på kjøpesenter osv, syns det er bedre at han er hjemme med pappa. [emoji173]️ I morgen skal jeg på et møte, men blir toppen vekke 1.5 time.

Du får gjøre det som føles rett for dere, men sett pris på at far er så engasjert og la han få prøve seg tenker jeg da. :)
 
Ja, tror jeg bare skal prøve gjøre det samme [emoji85] Er jo super viktig at pappaen kommer til også. Jeg blir jo helt gal i hodet av å ikke ta en sekund pause, særlig etter gråte toktene som har vært [emoji85]
Her takler pappaen bedre gråtetoktene enn meg, jeg får så vondt i hjertet av å se at han har vondt at jeg nesten begynner å grine selv. Pappaen holder seg litt roligere kan du si :p
 
Her måtte jeg til legen to ganger når babyen var nesten 3 uker gammel. Så for meg at det ville bli stress å ha han med inn dit, så den første gangen trillet pappaen med han mens jeg var med legen, tok 1 time. Andre gangen var bestemoren med ham hjemme hos oss, da tok det litt over en halvtime. Gikk helt fint :) passet på han var mett og sov når jeg dro. Ellers har besteforeldrene trillet en times tur med han også ;) litt ekkelt og ubehagelig å være borte fra ham og tenker på han hele tiden. Men vet han er i trygge hender så det går greit. Og samtidig litt godt å få litt tid for seg selv.
 
Her har både pappa og bestefar hatt alenetid med lille frøkna..
Pappaen har vært på trilletur og hatt henne mens jeg har vært ute mens bestefar trillet en halvtimes tid mens jeg var hos fysio..

For meg er det veldig nødvendig og godt å få litt «megtid» evt pause.. Mens for andre er det anderledes...

Med eldste jenta ble jeg faktisk sendt ut av mannen fra barsel fordi jeg ble brakkesyk... Så da var jeg hjemme og dusjet og på kjøpesenter før jeg dro tilbake til Basel [emoji4]
 
Med første gikk jeg på butikken alene etter 8 mnd. [emoji85] Jeg hadde behov for å være med han hele tiden! Nå har jeg nr.2 og har allerede vært på butikken alene [emoji23] Jeg har også vært ute og lekt med sønnen mens mamma har passet lillesøster inne. Pappaen har også passet mens jeg har vært hos legen. Det går helt fint [emoji4] Men med første var jeg ikke klar for det. Du må jo kjenne litt på det selv. [emoji4]
 
Var på første tur ut for å kjøpe en dobbel pumpe på dag 6. Første kveld når jeg var kommet ut fra barsel. Mannen har vel og vært på 3-4 trilleturer uten meg og jeg har handlet og levert/hentet storebror i bhg 1-2 ganger uten babyen.

Trenger litt alenetid av og til. Var verre med førstemann, men hadde noen handleturer og slikt uten han og.

Men nå får ikke vi til amming, så han får utpumpet mm eller mme på flaske uansett. Og det klarer mannen og å varme opp å gi om han skulle bli sulten når jeg er borte [emoji16]
 
Her har pappaen allerede mye alenetid med babyen. Han er 13 dager nå. Det går helt fint.
Men tenker at det kommer litt an på den enkelte babyen og dens behov [emoji4]
 
Her var far alene med ungen for første gang når hun var ca 1 uke. Syns da at det var utrolig godt med en tur alene på matbutikken. Var jo ikke langt unna, så hadde komt meg hjem i løpet av 15 min om det skulle være krise[emoji6]
 
Last edited:
Gull verdt at far kam være alene med lillebror mens jeg sover litt ekstra på morgenen fra et ammemåltid til neste.
 
Back
Topp