Når lærte barnet seg å hoppe

*vilde*

Betatt av forumet
Jenta vår øver seg veldig på å hoppe for tiden.
Når lærte deres barn å hoppe?

Denne øvingsprosessen minner meg igjen på hvor utrolig fasinerende det er å følge med på utviklingen, med alt som skal læres, utenom de vanlige tingene som å sitte, krype, gå, løpe osv :-)

1 1/2 ca..

Ja, han er en aktiv gutt.. Nå kan han hoppe nesten lengre enn mora[:-]

like etter 2årsdagen. Har fortsatt ikke noe spesielt med spenst, men han prøver og prøver og synes det er kjempe gøy. De er så søte[:D]

tja si det... han kan det i hverfall litt for godt nå som 2,5åring

Denne tråden likte jeg, min gutt er 20 mnd., og hopper ikke med begge beina samlet.. Trodde kanskje han var sein jeg.. Han er veldig flink ellers motorisk, så er ikke bekymret. [:)]

Han har blitt helt syk på hoppinga nå den siste uka.. Eller kansje dem to siste ukene.. [8D]

Kjempemorsomt og se på.. I dag begynte han med noe nytt.. Klatre opp på bilen sin, og hoppe i fra den.. [:-][X(]

Han blir 2 år i mars.

Hun har hoppet siden hun var 12 mnd.. Men ikke sånn bortover-lengde hopp enda, bare oppi luften[:D]

20 mnder[:)] nå hopper hun HØYT, å overalt[8|]

akuratt lært seg det... ca 1,5 år

ORIGINAL: *Rebella*

Denne tråden likte jeg, min gutt er 20 mnd., og hopper ikke med begge beina samlet.. Trodde kanskje han var sein jeg.. Han er veldig flink ellers motorisk, så er ikke bekymret. [:)]

Mener å huske at huskeregelen sier at det er vanlig rundt 2 år.
Små barn kan ikke hoppe. Dvs. de tror de gjør det, men de letter ikke.

Samme med å gå baklengs...
(bare en annen alder da. [;)] )

Moro med mange svar. Jenta vår er 22 mnd. Hun lærte ikke å gå før hun var 18 mnd, så det er spennende å følge med på om hun fortsette å ligge langt bak barna på samme alder, eller om hun nå nærmer seg de andre mer :-)

ORIGINAL: *vilde*

Moro med mange svar. Jenta vår er 22 mnd. Hun lærte ikke å gå før hun var 18 mnd, så det er spennende å følge med på om hun fortsette å ligge langt bak barna på samme alder, eller om hun nå nærmer seg de andre mer :-)

Hun ligger ikke langt etter.

Normalen for å begynne å gå er ikke på 1 år!
Ligger mellom 10 mnd og 18 mnd.
Hun er innenfor normalen, bare ikke først ut[;)]

Barn tar ting i sitt eget tempo. Noen begynner å gå forsiktig tidlig, mens andre nærmest løper når de først begynner...

Startet med å hoppe opp og ned da han var 15 mnd, begynte og gå da han var 13 mnd så tok ikke lang tid.

da han var nesten 1.5 hoppet han som en hare, hare hopp sa han og hoppet bortover, nå hopper han som bare det, og sykt høyt[8D][:D][:D]

1,5 ca. Tar sats å hopper uti bassenget på svømmingen[:D]

ORIGINAL: hjertetmitt

Startet med å hoppe opp og ned da han var 15 mnd, begynte og gå da han var 13 mnd så tok ikke lang tid.

da han var nesten 1.5 hoppet han som en hare, hare hopp sa han og hoppet bortover, nå hopper han som bare det, og sykt høyt[8D][:D][:D]

Har også en aktiv hopper[8D] Når vi går til/fra bhg hopper han nesten hele veien[8|] Og alle trapper skal hoppes fra... Han hopper over 3 trinn[:-] Og istedefor å sile ned små siler så hopper han fra toppen og ned[&:][8D]

Back
Topp