Når kontakter man lege?

mharty

Forelsket i forumet
Jeg fikk en sønn 16 april, og har siste 10 dagene vært veldig tett i nesen, har skylt me saltvann uten særlig effekt.. Men idag har han blitt enda tettere, sitter dypere i halsen nå.. Virker som det er mye slim, for han brekker seg ofte.. Vil ikke være en hønemor som ringer lege bare pga forkjølelse, men hoff.. D høres så sykt ubehagelig ut!:(

Jeg hadde ringt med en gang :) Viktig å være hønemor! God bedring til lillegutt:)

Eg hade ringt og detta e mitt 3 barn eg ringer till legen nær eg som mor syns barnet e dårligt før eg kænner barnet mitt best. Så ikkje null ring.

Dra til fastlegen eller legevakt i dag!

Og kjøp otribabysug på apoteket om du ikke har - et must!

Vi dro ikke til legen før han ikke fikk puste pga tett nese, vi hadde ikke sug/ bare en sånn dum sugeballong som ikke funker, og da ble han innlagt på nyfødt intensiven med bronkiolitt.

Små barn skal sjekkes heller 10 ganger for mye sa de til oss på sykehuset.

Last edited:
Vi var på legevakta da lillebror var 1.5 uke pga han var så tett i brystet. Ringte dem og de ville ha han inn med en gang. De tok crp, målte oksygenmetningen og lyttet på han. Tok det veldig alvorlig!

De fant ut at han pustet tungt pga tett nese, så fikk beskjed om å bruke Rhinox nesedråper, og masse saltvann samt nesesuger.

Ring legen!!! Bedre en gang for mye med så små!

Back
Topp