Når kontakter man lege??

marihøna30

Elsker forumet
Er nå jeg skulle ha engasjert meg mer i å spørre når venninne fikk barn....

Må man ringe legen med en gang men tester positivt eller er det greit å vente til etter påske?
Jeg har hatt problemer med håndleddet en stund nå, og skal etter planen inn til MR i slutten av april, men det er vel heller ikke så heldig i forhold til graviditeten? Så tenker litt på om jeg bare skal vente til over påske for å se at spiren sitter før jeg gir beskjed til sykehuset...

Man velger helt selv når man vil kontakte lege[:)]
Gjorde det 3 dager etter positiv test sist, men innen jeg hadde time endte det i SA. Så nå skal jeg ikke bestille før jeg er i uke 8-10

jeg løp til legen med en gang jeg så resultatet av testen..
men jeg var veldig gira, hadde prøvd i ca 6 mnd å endelig! kunne bare ikke vente med og få det bekreftet av legen :)
men vet ikke egentlig hva som er vanlig..
men hvis du skal på sykehus og ta MR så hadde det kanskje vært lurt å komt deg til legen å bli ferdig med det?

Lykke til å gratulerer uansett :)

Når jeg var gravid sist ringte jeg legen og bestilte time, på mitt legekontor er det vanlig med første legetime når man er rundt 10 uker.
Men denne gangen venter jeg litt med å forhåndsbestille time [:)] Var såå kjipt å måtte ringe og avbestille.. Da pga tidlig sa.

får ta meg sammen å ringe i morgen:D

Jeg var hos legen idag, jeg.
Skulle ringe etter påske, for å ordne første svangerskapskontroll.

Elsker legen min. Hun er så herlig! Dessuten har hun nettopp kommet tilbake fra svangerskapsperm, så hun ble gira da det endelig har klaffet for oss.

Hei!

Jeg er nå over 20 uker på vei, og jeg synes det er kjempekoselig å titte inn til dere i desemberforumet! Synes det var nettop at jeg var i deres situasjon.
Da jeg ble gravid fikk jeg beskjed om at det ikke er nødvendig å kontakte lege før man skal til førstegangskonsultasjon. Dette er ca i ukene 10-12.
Legen kommer ikke til å gjøre noe ang. graviditeten før denne tid.

De fleste kontakter lege før denne tid pga kvalme eller andre svangerskapsplager, men konsultasjonen dreier seg da om dette, og ikke om fosteret [:D]

Dette er i hvert fall min erfaring! Lykke til videre!

Back
Topp