når kontakter man jordmor?

snarttobarnsmamma

Flørter med forumet
jeg har fått time til legen neste uke for å få henvisning til tidlig ul for å finne ut hvor langt jeg egentlig er på vei. men bør jeg ringe jordmor allerede nå ? eller bør jeg vente? huker ingenting fra første gang x)

Jeg har fått time neste uke som er uke 6[emoji4]

Jeg skal høre om hun har tid i løpet av de neste par ukene, for å komme i gang. Regner med jeg kommer til å løpe ned dørene der etterhvert. :p

Sniker fra desember.

Det kommer an på hvor du bor :) Store byer har ofte begrenset kapasitet og lange ventelister, jeg vet om flere som ikke har fått time før uke 25. Jeg tok kontakt etter første svangerskapskontroll hos lege i uke 12 og fikk time til neste kontroll i uke 16. Noen steder kan du også få time før den i uke 12 med blodprøver osv., hvis du ønsker å snakke f. eks. Du kan jo ta kontakt nå og høre hva de tenker :)

Her i kommunen skal man få time før uke 16 så lenge man kontakter jordmor før uke 10 [emoji5] så tenkte å ringe så fort jeg har vært på TUL i uke 7.

Jeg fikk ikke legetime før i uke 9. Får se om jeg klarer å vente til det[emoji4] ble sykemeldt i uke 7 forrige gang på grunn av hyperemesis.

Jeg tenkte å ringe jordmor etter jeg har hatt første time hos lege. Det bli i uke 8.

Når skal du dra til lege?
Jeg er så tidlig enda, 3+4.. så når tar jeg kontakt med fastlegen og hva skjer der da?

Jeg ringte dit denne uka for å høre og fikk time om to uker. Da er jeg ca 8 uker. De spurte ikke hvor langt jeg var på vei, bare satte opp time. Jge regner med at det da skal fylles ut helsekort og evt ta blodprøver, om det ikke er for tidlig. Også tenkte jeg forhøre meg om mulighet til å få tidlig ultralyd. Så håper jeg å ha resten av kontrollene hos jordmor [emoji4]

Back
Topp