Når kontakter dere lege/jordmor?

Rosafrue

Glad i forumet
Marshmallows 2022
Og tenker dere å ha kontakt med begge, eller holder det med bare lege eller jordmor? Hilsen utålmodig 5+3 :P

Kommer nok til å ha kontakt med begge, men primært blir det jordmor som skal følge meg opp. Booket time til jordmor neste uke, da jeg var på kontroll med sønnen min denne uken. Jeg kommer til å være 5+0 på den timen. Mulig det er litt tidlig, men ønsker tett oppfølging grunnet risikosvangerskap sist:)

Har legetime den 16.09. Er kun 5+3 da, men hadde en MA sist svangerskap så skal få henvisning til tidlig ultralyd og en henvisning til fosterdiagnostikk pga alder. Men etter dette blir jeg å velge kun jordmor da fastlegen min jobber i turnus så de er 3 som deler på stillinga og jeg orker ikke å forholde meg til 4 personer i denne graviditeten.

Jeg skal til legen min 7+6 (trenger henvisning fostermedisin) ellers hadde jeg nok ventet til uke 12 :)
Skal nok gå til begge deler og sikkert noen ganger til sykehuset og :)

Og tenker dere å ha kontakt med begge, eller holder det med bare lege eller jordmor? Hilsen utålmodig 5+3 :p
Jeg skal ha time hos jordmor i uke 8, og hos legen i uke 12. Tenker å dra mest til jordmor, de tar seg mye bedre tid :) Og heller dra til legen når man må ta prøver etc.

Jeg skal til legen når jeg er 7+3, men kommer nok til å bruke jordmor mest mulig etter det. Helsestasjonen her ønsker at jeg har første konsultasjon hos fastlege pga prøvetaking.

Venter enda noen uker før jeg tar kontakt for time hos lege er bare 4+0. Vil innom både lege og jordmor men siden legen min er ny kommer jeg nok til å gå mest til jordmor...:p

Ringte jordmor istad og fikk time 22/9, da er jeg ca 6+4
Skal til legen rundt 8+3/4
Har ikke «bedt» om å komme inn tidlig, disse dagene er noe dem selv har sagt, men syntes det er litt betryggende med tidlige timer:love2

Skal til legen i uke 12 og blir kun oppfølging der. Jeg har en veldig dårlig erfaring med jordmor, så det blir ikke tilbake dit

Takk for svar alle sammen! Fint å vite at det ikke er for tidlig å tenke på dette allerede nå ☺️

Jeg har allerede vært hos legen :D Men det var mest for å få en henvisning til TUL (pga. historikken min). Jeg kommer nok til å gå til jordmor etterhvert. Har ikke spesielt sansen for legen min. Kall meg gammeldags, men jeg vil aller helst gå til en kvinne når det gjelder svangerskapet mitt.

Allerede vert i kontakt med begge. Fikk legetime når eg var 5+2 og snakka med jordmor på tirsdag, der eg fikk time 11+1. Er no 6+4 :joyful:

Har også vært hos legen allerede, tatt blodprøver, bt og puls (begge var lav), og ble henvist til oul. Fikk ikke jordmortime før 16.11, synes det er litt lenge til :sorry:

Var kun hos jordmor i forrige svangerskap. Får se hva jeg gjør denne gang hvis jeg er gravid nå, fikk lite utav besøkene selv. Meeeen men, en bør vel gjøre det.

Takk for svar alle sammen! Fint å vite at det ikke er for tidlig å tenke på dette allerede nå ☺️

(Sniker innom fra april gruppen:)) Det er absolutt ikke for tidlig å ta kontakt. Jeg ringte helsestasjonen når jeg var i uke 7, og hun jeg snakket med sa at jeg ringte veldig sent.
De fleste pleier å ringe i uke 4/5 informerte hun om. Ettersom jeg ringte så sent hadde de ikke noe ledig før svangerskapskontroll i uke 24.

Har derfor bestilt første kontroll hos fastlegen i uke 12:happy:

(Sniker innom fra april gruppen:)) Det er absolutt ikke for tidlig å ta kontakt. Jeg ringte helsestasjonen når jeg var i uke 7, og hun jeg snakket med sa at jeg ringte veldig sent.
De fleste pleier å ringe i uke 4/5 informerte hun om. Ettersom jeg ringte så sent hadde de ikke noe ledig før svangerskapskontroll i uke 24.

Har derfor bestilt første kontroll hos fastlegen i uke 12:happy:
Oi såpass! Jeg tok kontakt igår, og skal få en telefon fra jordmor på mandag. Er det lov til å glede seg? :D

Hvis du er frisk å det ikke er noe ekstra trenger du ikke å dit før uke 12. Men lurt å ta kontakt for å få satt opp time :) jeg tror jeg bare bruker lege denne gangen. Blir uansett så mange timer der, at jeg tenker det blir smør på flesk om jeg skal dobbelt

Til dere som har vært hos jordmor nylig eller fra tidligere svangerskap, hva blir gjort/gått igjennom på første timen? :D

Til dere som har vært hos jordmor nylig eller fra tidligere svangerskap, hva blir gjort/gått igjennom på første timen? :D
Det er mest en sånn hei-time hvis du er der tidlig. Får utskrevet helsekort og beregnet termin. Snakker sikkert litt om kosthold og vaner i svangerskapet og du blir målt og veid :)

Back
Topp