Når kontakter dere lege/jordmor?

Tre muskuterer

Lykkelig!
Jeg vil gå til samme jordmor på helsestasjonen som sist. Tenkte jeg skulle vente litt sist gang men endte med at første kontroll var i uke 14. Så lenge klarer jeg ikke vente denne gangen. Er 12 uker dagen før nyttårsaften og vil gjerne ha time uken etter men når skal jeg ringe? Synes kanskje det er litt tidlig allerede!

Snakket med jordmor her i kommunen i dag. Hun ville ha gravide inn så tidlig som mulig for å få tatt blodprøver osv. Så vi avtalte til uken. Jeg er 5+5 i dag :))

Jeg skal kontakte legen i morra, men det er pga han ville gi meg faste ultralyder de første ukene. Men ellers syns jeg det er passe mellom uke 8-10. Men hvis du vil ha time rett etter nyttår, så kan du jo bestille nå, så vet du at du får på den tida du vil.. :)

Jeg har time når jeg er 9+2 eller no sånt! Bestilte for ettpar dager siden! :) Har jo allerede vært til lege 3 ganger denne graviditeten, og skal garantert flere ganger før første kontrollen, men da blir første kontroll med alt det fører med seg! :)

skal barnefar være med på disse kontrollene til dere? :)

Jeg har fått tid til første ordinære kontroll på mandag, da er jeg 6 uker på vei.

Normalt så ville jeg fått time rundt uke 10 første gang.
Nå har jeg jo allerede vært et par ganger hos legen, men grunnet problemer med hyppig uvi og at jeg er litt urolig, ville de at jeg skulle få komme nå på mandag om jeg ville.
Takket ja til det :)

Jeg har bestilt time, men det er fordi jeg ønsket meg en spesiell dag, og vet at det generelt er stort press på legesenteret.

Jeg kommer til å være akkurat over 11 uker på første kontroll.

Om jeg tester positivt så kommer jeg til å ta kontakt med legen fortest mulig etter positive test. Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning forrige svangerskap og vil denne gangen være føre var på alt som har med symptomer med det å gjøre. Så jeg kommer til å be om hyppige kontroller på kk en gang i mnd, hos jordmor og fastlegen for å bli passet best mulig på

Jeg kommer til å bestille legetime om ikke så alt for lenge (rundt uke 6-7), siden vi skal ha ekstra oppfølging dette svangerskapet pga tidligere hendelser. Tidligere svangerskap har jeg ikke vært hos lege før rundt uke 12.

Jeg skal til legen 22.11, da er jeg 7+6 dager på vei. Er så spent, og gleder meg masse til at noen profosjonelle kan bekrefte alt sammen. Håper også at legen vil la meg få en tidlig ultralyd, hvis ikke vil jeg kjøpe meg det.

Back
Topp