Når kontakter dere lege/jordmor for første gang?

Skal 12+5 :)

De tar ikke blodprøvene før uke12 uansett

I våres tilfelle får jeg full helsesjekk om jeg ønsker det, ikke nødvendigvis for at det er avgjørende, men for at svangerskapet skal være litt lettere, mindre stressende og mindre bekymringsfullt etter avbrutt svangerskap i uke 19 før jul. Alle ønsker vel den beste starten for den lille, og hvis man ber om sjekk av jernnivå, vitaminer osv, så får man det.

Det er ikke noe vits å gå til legen før uke 12, med mindre det er noe du lurer på. Jeg bestiller ikke time før da. Forrige gang fikk jeg time i uke 6, men det var fordi jeg ikke hadde peiling på hvor langt jeg var på vei (helt uregelmessig mens)

Mener jeg leste på helsedirektoratet at første kontroll kan være mellom uke 10-12? :-) eller må man være i uke 12 for å ta ulike prøver? :-)

jeg skal ta kontakt med klinikken alt på mandag, då blir det bestille ul til uke 8. :-)
også får jeg se om hvilke blodprøver jeg egentlig trenger å ta... for jeg tok en hel haug for under 6 mnd siden... ;-) i forbindelse med oppstart AiH. Jordmor tar jeg nok kontakt med i uke 12... :-)

Blir ul i uke 7 pga ICIS og bestilte legetime i uke 12 hos legen når jeg var innom for andre ting ista :) der sa de og at de tar diverse prøver fra uke 12.. :)

Back
Topp