Når kontakte lege??

mklu83

Gift med forumet
Mailykke 2018
Er vel gjerne ikke helt riktig forum dette men spør her også siden det er mange som er eller har vært gravid her inne.. Håper det går greit at jeg spør... [:D]

Når gikk/skal dere til lege for å bekrefte graviditet etter positiv test?? 

Jeg har jo "bare" tatt hjemmetest for å bekrefte hvordan forsøket gikk. Og syns jeg mangler noe for å få bekreftet det.. Flere som har hatt det slik?

Du har ringt og snakka med klinikken og avtalt ul etter at du testa positivt?[:)] Om ikkje, gjer det[;)]
Då får du ul om ca 3 veker[:)] Du kan jo velga om du vil levera ein urinprøve på legekontoret ditt å få det bekrefta der, før ul, eller etter[:)]
Eg tok turen til legekontoret på testdatoen min med urinprøve, hadde alt tjuvtesta et par dagar før så visste resultatet var positivt heima[:)]
Å mens eg var der tok fastlegen min seg tid til meg, sjøl om eg ikkje hadde bestilt time. Så eg fekk tatt blodprøver den dagen og bekrefta positiv urinprøve, og så fekk eg helsekort og svangerskapsbok[:)] Blodprøvene har eg ikkje fått svar på enda, men tenkte ringe i måro å bestille ein time på torsdag om det passar[:)] Skal på ul på onsdag, så er greitt å sjekke at det er noko der, før eg tar legetime nr.2[;)]

Har snakket med klinikken, og fått avtalt tidlig ul 20 januar. Kanskje jeg ringer legen imorgen å spør om å få komme med urinprøve og kanskje tatt en blodprøve. Blir liksom litt nervøs av at jeg ikke kjenner noe, men det er jo gjerne normalt siden jeg ikke er passert 5 uker ennå... [:D]

Back
Topp