Når kontakte lege?

Miss K

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Septembermødre <3
Marshmallows 2022
Når tenker dere ringe til fastlegen for å få den første legetimen i svangerskapet? Den timen der du tar prøver og får det grønne papiret med all info om graviditeten på :)

Vanligvis er det mellom uke 8-12, men jeg skal følges opp på sykehuset fra uke 6:)

Jeg har time i uke 10, ringte i går fordi legekontoret stenger noen uker og legen min har lengre ferie [emoji87]

Jeg har time i uke 12+3 [emoji57]

Jeg har fått time 6+2 [emoji15] Synest kanskje det var litt tidlig? Men kanskje legen min skal på ferie [emoji28]

Ja, kanskje jeg og burde ringe og høre med legekontoret denne uken. Tenkte det var alt for tidlig, men er sikkert lurt i forhold til ferie og sånn [emoji4]

Jeg bestilte på nett jeg :) Da la jeg bare inn i teksten første dag siste mens, så tenkte jeg at de kunne sette meg opp når de synest at det passet [emoji4] Det er SÅ greit å gjøre på nett, for da kan du huke av på hvilken dager som passer deg best også [emoji1373]

Sniker fra desember.

Jeg bestilte time i uke 6, fikk time til første kontroll rett etter uke 12, når blodprøvene kan tas. Hadde ikke behov for legetime før det.

Bestilte i går å fikk time 17 august, er da 11+3, de sier at det skal vêr nærmest uke 12 for riktige verdier osv ;-) på grunn av ferier å sann så er det sikkert greit å få bestilt det snart :-)

Har første i morgen jeg [emoji28] Og det passer egentlig veldig bra siden formen er på bunn [emoji85]

Hadde time hos fastlegen i går, da var jeg 5+6. Tok også blodprøve 5+2, og skal på TUL på fredag.
Vi er jo alle forskjellige, og med forskjellige behov.

Ringte i dag, og fikk time 31.august[emoji6] Syns det er ganske lenge til[emoji85] Var vist nye retningslinjer sa kontordama, så den første timen skulle være mellom uke 12 og 16. Får smøre meg med tålmodighet[emoji28]

Vi har bestilt første legetime, skal inn på 7+1. Har TUL litt senere samme dag, så det blir en spennende dag :)

Jeg bestilte via app, men fikk ikke første svangerskapskontroll før uke 15. Er ikke det veldig seint?

Jeg bestilte via app, men fikk ikke første svangerskapskontroll før uke 15. Er ikke det veldig seint?

I vår kommune sitter de opp første kontroll i uke 9, og sier at det skal være mellom uke 8 og uke 12. Syns 15 hørtes litt sent ut, ja!

Tenkte jeg ringer dem i uke 6, så får jeg høre om når de vil ha meg inn :-) sist gang var jeg på første kontroll i uke 12/13 og da fikk jeg høre hjertelyden :Heartred

Jeg bestilte time til når jeg er 10 uker.. dagen før tul, slik at jeg har med papirer!

Har legetime 31 juli for noe annet. Kommer til å nevne det da :) er vel 7+2 da :)

Back
Topp