Når kontakte lege?

*Twixie*

Forelsket i forumet
Bør man kontakte lege med engang å få bekreftet at man er gravid?
Hvordan gjør dere dette?
 
hmmm nå har jeg tatt prøverør da, så skal automatisk inn til kontroll med ultralyd i uke 7.  Tror ikke jeg går til legen før etter det en gang;)
 
jeg testet positivt lillejulaften, og skal bestille legetime i morgen, siden det har vært fullt opp med jobb i julen!

man skal jo testes for kjønnsykdommer, livmorskreft osv, så like greit å bare bestille, tenker jeg
 


Lollitupp skrev:
jeg testet positivt lillejulaften, og skal bestille legetime i morgen, siden det har vært fullt opp med jobb i julen!

man skal jo testes for kjønnsykdommer, livmorskreft osv, så like greit å bare bestille, tenker jeg


Skal man det? Legen min får ikke oppi der å se nei! :P

 


Lollitupp skrev:
jeg testet positivt lillejulaften, og skal bestille legetime i morgen, siden det har vært fullt opp med jobb i julen!

man skal jo testes for kjønnsykdommer, livmorskreft osv, så like greit å bare bestille, tenker jeg

Er det noe nytt?  Det gjorde ikke jeg i mitt første svangerskap.
Men er like greit å få det sjekka da=)
 
Kommer vel litt ann på formen din også tenker jeg. Forrige svangerskap fikk jeg time når jeg var ca 5 uker på vei. Hadde planer om å vente litt lenger denne gangen, men er så sliten at jeg veit ikke hvor jeg skal gjøre av meg, så mulig jeg bestiller timer om ikke så lenge.

Tok heller ikke prøver for kjønnssykdommer, men blodprøve på hiv. Mye mulig det har skjedd noe nytt på 2 år.
 
Tok heller ikke alle de testene sist mener jeg å huske, men nå er jo det blitt noen år siden. Litt usikker på når jeg skal bestille selv,  er vel ikke nødvendig før om noen uker.
 
Spørs om jeg må bestille en Time.
Har en del tunge løft på jobb, så bekkenet har begynt å tulle allerede.
 


linusisvingen skrev:


Lollitupp skrev:
jeg testet positivt lillejulaften, og skal bestille legetime i morgen, siden det har vært fullt opp med jobb i julen!

man skal jo testes for kjønnsykdommer, livmorskreft osv, så like greit å bare bestille, tenker jeg

Er det noe nytt?  Det gjorde ikke jeg i mitt første svangerskap.
Men er like greit å få det sjekka da=)


Legen min tok en sånn test av meg med lillemann i 2008 :)
 
Trur jeg skal ringe legen i morgen jeg også i morgen, ønsker meg en tidlig ultralyd :)
 
Jeg skal i hvertfall snakke med helsestasjon om litt over en uke! Jeg skal dit, så, why not hehe vil hest gå til jordmor, det trivdes jeg best med i det siste svangerskapet i hvertfall :)

Når jeg skal kontakte legen derimot, har jeg ikke tenkt på... Det er ikke like hast
 
Back
Topp