Når kontakte lege ved uteblitt mens?

Sjarmtroll

Glad i forumet
Nå stresser jeg kanskje litt, men jeg skulle hatt mens 25. mai, og har ennå ikke sett noe til den. Jeg har tatt graviditetstest som viser negativ selv om det skulle være ganske vanskelig å bli gravid når vi bruker kondom (bruker kun det som prevensjon). Når bør legen kontaktes?

Så lenge dere passer på kondom kommer på tidlig nok og sjekker etterpå at den ikke lekker er du nok ikke gravid. Men uteblitt mens kan være symptomer på andre ting også så ville kontaktet lege etterhvert...

Ville nok ikke gått til legen helt ennå. Det er mye som kan påvirke syklusen og gjøre den forsinket.. Ville minst ha ventet en uke eller to. Og kanskje ta en test innimellom for å sjekke at du ikke er blitt gravid likevel. (Kondom er ikke 100% sikkert det heller).

Hvis syklusen din vanligvis er helt stabil, kan du ringe om en ukes tid, tenker jeg.
Da er det utenfor "normalen," og du kan være/ha vært gravid, eller at f.eks hormonell ubalanse tuller til syklusen din.

Har du ellers regelmessig syklus?

Hvis syklusen din vanligvis er helt stabil, kan du ringe om en ukes tid, tenker jeg.
Da er det utenfor "normalen," og du kan være/ha vært gravid, eller at f.eks hormonell ubalanse tuller til syklusen din.

Har du ellers regelmessig syklus?
Syklusen min er alltid presis, har aldri opplevd forsinkelse annet enn ved graviditet (selv når jeg har vært stresset osv).

Back
Topp