Når kontakte lege/jordmor?

LuckyMom

Venn av forumet
Med en gang jeg har fått en positiv test eller vente noen uker? Vet ikke helt hvor langt jeg har kommet, men tror 1 mnd ca.
 
Alt ettersom. Jeg venter til rundt uke 10 med å kontakte de. Gjorde det samme sist. Blodprøver o.l. må gjøre etter uke 12 vistnok allikevel.
 
Jeg kontaktet lege da jeg var 5 uker, siden jeg vet jeg vil komme til å trenge litt ekstra oppfølging gjennom svangerskapet. Ellers trenger man vel ikke å gjøre det før nærmere 10-12 uker :)
 
Ok :) Takk. Da får jeg vente noen få uker da.
 
Jeg kontaktet i uke 5. Er jo litt ventetid. Fikk time til uke 12. Men er sikkert ikke nødvendig så tidlig. Men ville kontaktet hvertfall 4 uker før.
 
Første kontroll er vel vanlig å ta rundt uke 10-12, denne må tas hos lege da alle blodprøver skal sendes inn osv.

Ikke stort annet å se på første kontroll uansett, men fra uke 14-16 da hører de gjerne etter hjertelyd osv.

Det gleder jeg meg til :)
 
Jeg var og målte hcg stigning i uke 4. Da ringte legen tilbake når resultatene kom, og satte meg opp til første time i uke 8. Sånn var det sist graviditet og. Og så jordmortime i uke 12. Lurer på om jeg husker hun sa at i min by så hadde de begynt med dette for noen år siden , men jeg husker ikke formålet....
 
Jeg var og målte hcg stigning i uke 4. Da ringte legen tilbake når resultatene kom, og satte meg opp til første time i uke 8. Sånn var det sist graviditet og. Og så jordmortime i uke 12. Lurer på om jeg husker hun sa at i min by så hadde de begynt med dette for noen år siden , men jeg husker ikke formålet....
Det var sånn det skjedde med mitt første svangerskap også :)
 
Back
Topp