Når kontakte føden?

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Ingen tegn til fødsel enda. Men hvor lenge bør en vente? Vi har ca 35 min med bil til sykhuset. Og må levere barn så trenger nokk ein time på oss. Dei første fødslene var lange. Gjekk lenge med uregelmessige rier før eg var i aktivfødsel. Men siste delen gjekk veldig bra med Nr 2. Så redd for og vente for lenge :p kom inn med 7 cm sist og blei litt paff. Trodde selv 3-4 cm kanskje. Så var ikkje lett og vurdere ut i fra smertene siden riene ikkje var vonde før eg hadde vore på fødestuen ein stund.

Hehe, jeg aner ikke. :p

Men ville levert ungene ganske så kjapt og så ringe føden og spørre. Men tenker at når det er mindre enn 10 min mellom og de varer 1min så kan det jo være lurt å dra inn for en sjekk. :)

Ved vannavgang og eller fem min mellom riene fikk jeg beskjed om av jordmor :)
Har ca 30 min biltur og tidligere fødsler har vært på 5+6 timer :)

Jeg hadde diskutert det med fødeavdelingen når ting har startet. Tatt om avstand, tidligere fødsler og funnet ut hva som er "best". :)

Lurer på det samme selv. Ringer/drar inn når jeg er sikker på at det faktisk er fødsel (gikk fort sist), men har mye kynnere som både er sterke og tette...

Eg kommer nog ringa in å avtala me de. Evt så får mannen levera barnen ner rier er i gang. Kon in med 10 cm åpning sisst gång så eg har fått beskjed om å ikkje vænta før længe.

Når jeg vet at det er fødsel på gang, så reiser jeg! Det har gått fort de andre 3 gangene og jeg har minst 1 time til føden. Problemet hos meg er om jordmor her hvor jeg bor, tror det er aktiv fødsel. Har hatt ambulanse alle de andre 3 gangene. Når jeg har så mye sterke kynnere så tar det lutt tid før jeg vet det er fødsel. Nå er jeg ikke så redd for å føde hjemme eller på.veien.

Mine 2 første var også kjempelange, 1 og 2 døgn. Men nummer tre kom på EN TIME fra første regelmessige rier :o Var da heldigvis på sykehuset.
Igangsatt.
Denne gang har jeg 1 1/2 t reisevei og barn som skal leveres, så fikk bare beskjed om å reise så fort riene kom :p

Jeg kommer til å ringe dem med en gang vannet går eller jeg har antydninger til rier. Nå er jeg førstegangsfødende og kanskje litt "hysterisk" sånn sett, men tenker at det skader ikke å ringe en gang for mye.
Om vi har bonussønnen min når dette skjer kommer vi til å se litt an når vi leverer han fra oss ift når på døgnet. Om fødselen starter midt på natta med vannavgang tenker jeg at det er bedre for å han å få sove så lenge som mulig fremfor å bli vekt før vi virkelig må - gutten må jo overleve på skolen dagen etterpå også... :)

Back
Topp