Når kontakte føden pg bevegelse?

Sitrus95

Andre møte med forumet
Når kontakte føden pg lite bevegelse?
har hatt lite bevegelse i 2 dager nå. Kjenner noe spark og dult innimellom men veldig lite og sjeldent. Burde dette sjekkes? Er i uke 25 nå.
Var hos jordmor for noen dager siden og da sa hun alt så bra ut. Hørte hjerte og målte baby. Merker ikke forskjell når jeg drikker eller spiser noe søtt.

burde jeg ringe dem og si ifra? Må jeg eventuelt innom sykehuset? ( hatt dårlig erfaring før når jeg har ringt) derfor litt skeptisk
:(
 
Opplever du mindre bevegelse enn du pleier eller i det hele tatt er bekymret skal du ringe føden og få en sjekk.
 
Enig i innlegget over, ta kontakt med føden og rådfør deg med dem/få en sjekk.
 
For å være ærlig høres du nok «litt» hysterisk ut - mindre bevegelser kan være noe så enkelt som at baby har snudd seg. Så lenge du kjenner liv HVER DAG er det godt nok. I uke 25 er du ennå såpass tidlig - hadde du vært i uke 35 og ligget på venstre side, drukket to glass med cola og spist sjokolade og enda ikke kjent bevegelse, da hadde jeg vært litt bekymret.
 
Det viktigste er å kjenne på magefølelsen, den er det kun du som kjenner. Du er ikke hysterisk.
 
Er vel ikke forventet at man kjenner babyen hver dag før uke 28 (?).

Men jeg tenker at om man er bekymret nok til å spørre om man skal ringe, så ringer man :)
 
En tlf til føden skade aldri.
Jeg ville ha prøvd å spise noe søtt. Husker jeg drakk deili sukkersaft. Muligens spiste jeg sjokolade og. Bare for å se om ungen kunne røre mer på seg.
 
Ikke hysterisk å ringe. Det er bedre å ringe pga lite bevegelse, enn å vente på null bevegelse.. Og det er faktisk bare du som kjenner babyen din, så mors bekymring er det eneste man har å gå på. Selvsagt, i sikkert 99% av gangene er det bare baby som har snudd seg litt eller har hatt en litt trøtt dag.. men det er mye bedre å få kommet inn og roet bekymringene et par ganger for mye, fremfor å komme for sent den gangen det gjelder...!
 
Back
Topp