Når kommer strekkmerkene?

Lisse86

Forelsket i forumet
Jeg er livredd for de, men har ikke fått ennå. Men når kommer deA. Tidlig, eller rett før fødsel?
 
veit ikkje om det kan variere fra person til person, men med førstemann meina eg at eg fekk dei når magen begynte å bli godt synlig, kanskje når eg var rundt 5 mnd?
 
Hei, det er ikke sikkert du får strekkmerker, jeg fikk ingenting, og magen ble helt som før igjen etter ca 6 mnd etter fødsel :-) Brukte å smøre meg med god lotion over magen når det var stor, kanskje d hjalp, ikke vet jeg, det er vel kanskje mest genetisk hva man får og ikke får :-) Vær optimist :-)
 
Eg har også trua på at det er meir genetisk, for eg smurde meg meg både krem mot strekkmerke og lotion kvar dag, men fekk det likevel...
 
Jeg spør heller HVA man kanksje kan gjøre for å ikke få det...? Jeg smører meg inn med mandelolje hver dag, det skal visst være det beste for gravide! Skal smøres mage, nedre rygg, pupp og mellom bena! Noen andre tips?
 
Det varierer nok fra person til person, noen får tilig å noen får seint :) å noen er heldige å slipper. Jeg smurte meg sist gang og gjør det denne gangen også, har ikke tro på at det i grunnen hjelper men det skader hvertfall ikke
 
Jeg smurte meg mye under graviditeten med pjokken, trodde jeg slapp unna. Helt til uke 34-35, da kom de!! Ikke så mange da, så kanskje det hjalp noe at jeg hadde smurt meg. Tror det er genetisk betinget, mamma fikk det, og da også jeg. Hører det er flere som har mye liketstrekk til mødre sine "bivirkninger og plager"..
 
Min mor fikk ikke strekkmerker i det hele tatt, mens jeg er i uke 26 og har allerede fått masse strekkmerker! Så jeg tror det er tilfeldig :P
 


isnbell skrev:
Min mor fikk ikke strekkmerker i det hele tatt, mens jeg er i uke 26 og har allerede fått masse strekkmerker! Så jeg tror det er tilfeldig :P



Samme her.. Min mamma fikk ingen med noen av oss 4 barna...Og hun var i tillegg, ganske mye mer kraftig enn meg.... Jeg ligger under normal BMI.. Hun var masse over!
Hun var 28 da jeg kom. Og jeg har lest at i tidlig 20årene, så er det masse hormoner, og dermed større sjanse for og få strekkmerker.....
Fikk kun noen lyse forrige gang, og har takk og lov ikke merket noen .......Enda!
Kommer nok snart...når man blir litt større .........
Klarer ikke og si at , siden jeg har barn så er det ok med strekkmerker...
Syntes de er helt grusomme :(
 


Lisse86 skrev:
Jeg er livredd for de, men har ikke fått ennå. Men når kommer deA. Tidlig, eller rett før fødsel?



sniker fra april 2012... mine kom aldri på magen - heldigvis... værre med puppa :(
 
Noen slekter på sin fars side og noen på sin mors side... derfor kan d hende man ikke alltid er lik sin mor eller søster :-) Min mor har ikke strekkmerker, storesøstra mi har strekkmerker, jeg har ingen... Vi må vel bare godta det vi får og gjøre det beste uttav d... Jeg brukte kun vanlig hudlotion over magen etter dusj i svangerskapet :-) og berget unna, det er til dels arvelig (men husk man kan arve begge sider da, så man trenger ikke bare være lik på morsiden).... : http://strekkmerker.no/ Lykke til!! :-)
 


lennypenny skrev:


isnbell skrev:
Min mor fikk ikke strekkmerker i det hele tatt, mens jeg er i uke 26 og har allerede fått masse strekkmerker! Så jeg tror det er tilfeldig :P



Samme her.. Min mamma fikk ingen med noen av oss 4 barna...Og hun var i tillegg, ganske mye mer kraftig enn meg.... Jeg ligger under normal BMI.. Hun var masse over!
Hun var 28 da jeg kom. Og jeg har lest at i tidlig 20årene, så er det masse hormoner, og dermed større sjanse for og få strekkmerker.....
Fikk kun noen lyse forrige gang, og har takk og lov ikke merket noen .......Enda!
Kommer nok snart...når man blir litt større .........
Klarer ikke og si at , siden jeg har barn så er det ok med strekkmerker...
Syntes de er helt grusomme :(

Sjønner jeg godt, er ikke særlig pent å se på.. Jeg har selv slitt veldig med selvtilitten etter strekkmerkene kom.. Men kjæresten forteller meg hver dag at for han er det bare et tegn på at babyen vår vokser og har det bra, så da gjør det liksom ingenting :) Og da klarer vel egentlig jeg å glemme de litt siden jeg ikke har tenkt å vise meg i bikini eller noe uansett :) 


Jeg er 19, og mamma var 23 når hun fikk meg, så vi var jo i samme aldersgruppe.. Vi er også ganke like i størrelse, og vi ligger begge på normalen på BMI :p Det er litt rart men sånn er det :)
 
Jeg fikk ikke strekkmerker med forrige mann, selv om jeg ikke smurte meg hver dag. Men brystene ja, de er det verre med..
 
Hos meg sa det pang i uke 32-33. Jeg smurte meg hver dag. Jeg er ganske sikker på at det ligger i genene.
 

Jeg er i uke 30 nå, og har nylig fått to strekkmerker - ett på hver side av navlen. Foreløpig er de lyse, men de blir vel mørkere etter hvert som magen vokser.

Jeg har ikke en prikkfri kropp fra før; jeg har lyse strekkmerker på yttersidene av brystene,  rundt rumpe, hofter og lår etter pubertenen. Noen strekkmerker fra eller til spiller ingen rolle for min del.:)

 
Jeg er i uke 27 nå, og har foreløpig ikke fått noen strekkmerker på magen. Men her om dagen så la jeg merke til at jeg har fått strekkmerker under på puppene. Har vært flink og smurt magen (selv om jeg ikke er overbevist om at det hjelper), men puppene har fått henge i fred.
 
Har ikke lest alt, men kan fortelle deg om noe virkelig merkelig ;)
Etter andremann fikk jeg masse strekkmerker, de kom tydelig fram da han kom ut faktisk. Men etter en stund så forsvant de. De er der, og man ser noen få hvis man virkelig går inn for det, men de vises ikke når noen ser magen min. Så hvis du har hud som ønsker det, så kan det faktisk hende at de forsvinner av seg selv. Altså at man ikke kan se dem i hvertfall ;)
 

Enda en sniker fra april 2012 :)

Jeg trodde jeg var en av de som slapp unna, men hos meg kom de i løpet av de to siste ukene. (Gikk 9 dager på overtid) Nå er jeg ikke veldig stor til vanelig, og hadde likevel en stooooor mage med lillemann på 3,9 kg. inni, så jeg gikk stort sett hele tiden og lurte på hvor de ble av... :) De var ikke så ille da, var relativt mange, men de var bittesmå og hudfarget, så nå kan du ikke se dem nesten. 

Mamma fikk ikke før under fødselen hun. Da kom de helt nede ved trusekanten når jeg skulle ut :)

 


monh skrev:
Eg har også trua på at det er meir genetisk, for eg smurde meg meg både krem mot strekkmerke og lotion kvar dag, men fekk det likevel...


Signerer. Smurte meg med strekkmerkekremer 3-4 ganger daglig, men ser ut som en sebra på magen (bare ikke så elegant som en sebra;)... Er HI heldig får hun ingen:)
 
Back
Topp