Når kommer neste baby da?

ORIGINAL: Studinen88

ORIGINAL: Mamsemumsen
Det er kommet nye regler på dette, Studinen88. Tror ikke du trenger å jobbe for at han skal få permisjon lenger. Så lenge HAN har jobbet seg opp rett til pappaperm. (Nå har jeg ikke studert regelendringene, men mener å ha hørt at det blir sånn i allefall)

Man må ha vært i inntektsgivende arbeid i minst 6 måneder for at partner skal få permisjon, men man trenger ikke ha over 50%stilling lenger [:)] Det er nok med en type annenhver helg-jobb [:D]

Hvor lenge må man selv hvere tilbake i jobb for at man skal ha krav til man selv har krav til permisjon? Vet du det??? Lurer sån[;)]

Satser på et barnebarn i 2030 en gang...

Skal ikke ha flere vi [&o] Ganske vemodig altså, herlighet så jeg nyyyter vesla mi

Først skal jeg få meg fast jobb, så skal vi kjøpe hus også skal vi lage en baby til[:D].. så får bare se når det blir da[:)]

Jeg vil ha hus og være gift først!

Han ville hatt nyttårsbarn nå[:-]

Og jeg har sakt at jeg skal gifte meg før jeg er 30[;)]
Håper det er max 3 år til neste kommer ca [8|][8|]

Så vi får i grunn bare vente å se[8D]

om ca 8 mnd [8D]

HAHA, neida! Om 3 år eller noe [;)] Kroppen må hvile litt nå, hihi..

ORIGINAL: indigo85

Det er kommet nye regler på dette, Studinen88. Tror ikke du trenger å jobbe for at han skal få permisjon lenger. Så lenge HAN har jobbet seg opp rett til pappaperm. (Nå har jeg ikke studert regelendringene, men mener å ha hørt at det blir sånn i allefall)

Man må ha vært i inntektsgivende arbeid i minst 6 måneder for at partner skal få permisjon, men man trenger ikke ha over 50%stilling lenger [:)] Det er nok med en type annenhver helg-jobb [:D]

Hvor lenge må man selv hvere tilbake i jobb for at man skal ha krav til man selv har krav til permisjon? Vet du det??? Lurer sån[;)]

Man kan vel gå rett fra permisjon til permisjon nå? [:)]

Eg håpar neste baby i familen kjem om ca 5-6 år, og då er rollen min bestemor[;)]

Måtte du lage slik tråd?
Jeg vil ha beibi nååå!
Eller, jeg har jo igrunn.. sukk.. En til.. en til!

ORIGINAL: Nibbler

Først må vi finne ut om vi skal ha en til, men hvis det blir en så tenker jeg at det blir prøving sommeren 2012. :)

[:)]

ORIGINAL: Alexandra82

ORIGINAL: indigo85

Permisjon anses som pensjonsgivende inntekt så du kan gå fra permisjon til permisjon eller bare ha vært tilbake i jobb i feks 1 mnd. Uansett rett på permisjon ved neste fødsel da.

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel

Takk for svar[:D][:D][:D] Sjekt å vite tilfelle mann blir gravid før planlagt[:D]

Her planlegger vi prøving rundt juletider[8D] (Da klarer jeg å jobbe 100% i minst 6 mnd, slik at vi kan ha samme permisjonsordning som nå, og sambo rekker å ta ut hele sin permisjon før neste runde[;)])

ORIGINAL: pocahontas1

Her planlegger vi prøving rundt juletider[8D] (Da klarer jeg å jobbe 100% i minst 6 mnd, slik at vi kan ha samme permisjonsordning som nå, og sambo rekker å ta ut hele sin permisjon før neste runde[;)])

du trenger kun jobbe en mnd [;)]
men han må ta ut sitt for å ikke miste det ja [:)]

ORIGINAL: Skattene mine

Ja, men om jeg skal ha like mye utbetalt som nå må jeg jobbe 6 mnd med 100%. Frem til nyttår har jeg 80% av min fulle lønn.[;)] (Og vil ha litt god margin. August er i tillegg en perfekt mnd i forhold til nytt bhg-år, og å komme tilbake igjen. Om det klaffer på første forsøk[8D])

ORIGINAL: Skattene mine

Ja, men om jeg skal ha like mye utbetalt som nå må jeg jobbe 6 mnd med 100%. Frem til nyttår har jeg 80% av min fulle lønn.[;)] (Og vil ha litt god margin. August er i tillegg en perfekt mnd i forhold til nytt bhg-år, og å komme tilbake igjen. Om det klaffer på første forsøk[8D])

Jeg mente at du trenger bare EN måned med full lønn for å få 80 prosent av 100 prosent igjen (regner med det var det du hadde nå)
Jeg hadde åtti prosent i første permisjon, rakk en måned med hundre prosent (sykemeldt men dog...), så gikk jeg inn i andre permisjon og fikk åtti igjen [8D][:D]
MEN august er gull i forhold til barnehageplass ja! Storegullet mitt er augustbarn [:)]

Back
Topp