når kommer mensen etter spontanabort?

mammatilcarl

Første møte med forumet
Hei :) Jeg hadde spontanabort 21.oktober i uke 6+6. vi prøver å bli gravid fortsatt. jeg kjøpte eggløsning tester for noen uker siden. og hadde eggløsning 30.oktober (9dager etter SA) og skulle da fått menstrasjon søndag (13.november) men i følge menstrasjonsapper så skal jeg få mens til fredag! hvilken dato skal jeg gå etter? hmmm...

Det kan ta ganske lang tid før syklusen stabiliserer seg igjen etter en SA.
Det beste du kan gjøre er å ikke bruke tester på en stund, ha samleie annenhver dag, og heller vente litt og se hva som skjer i kroppen.
Det er jo bare litt under en mnd siden SA'en, og kroppen kommer seg ikke igjen på én dag, dessverre.
Jeg forstår at dere sikkert er utålmodige, men prøv å ha litt is i magen, syklusen er nok i gang igjen snart. :)

Har du testet og sett om hCG'et har sunket såpass at du ikke får falske tester?

Menstruasjonsappene vet ikke når du skal ha mensen, de regner bare ut antall dager ettersom hva du plotter inn at er vanlig for syklusen din.
Den ville jeg ikke stolt på helt enda.

Varierer nok veldig. Jeg mistet 11+4, og fikk mensen etter 5 uker omtrent, så egentlig til normal tid for meg. Fikk ikke el første syklus da.

Da jeg mistet i uke 6 ble menstruasjonen min utsatt med to uker. Da jeg mistet i MA i uke 9 kom menstruasjonen etter 8 uker.

Sist jeg hadde en SA blødde jeg kun 4 dager. 4 dager etter det hadde jeg ubeskyttet sex og resultatet er i skrivende stund 8 år.

Jeg vil derfor si det er veldig individuelt, men gi kroppen tid. :)

Back
Topp