Når kommer melken?

Når kom barnet?
 
Når kom barnet?
Barnet kom visst mandag. Jeg sjekket ;-)

Det er helt vanlig at melken ikke kommer før 3. dagen. Kan også ta lenger tid. Det beste du kan gjøre for å få igang produksjonen er masse hud mot hud kontakt og amme når baby ønsker det :)

Be om hjelp til å få riktig sugetak, se filmer på youtube om hvordan legge til for at baby skal få godt sugetak. Pass på å lufttørke godt brystene, og purelan er helt fantastisk å smøre på såre bryster!
 
Fødte også mandag, hu lille sov i nesten hele går og var lite interessert i puppen. I natt og i dag har hun vært mye sulten og ligget mange timer på puppene. Merker litt endring fra i går til i dag, så det kommer litt etter litt. [emoji6] Ikke stress, nyt hudkontakt og legg den lille til ofte så merker du nok straks at det skjer noe [emoji4] Tror jeg fikk skikkelig melk dag 3 forrige gang, men da var han lille mer våken og interessert.
 
Med første barn kom melka for fullt den femte dagen etter fødsel, denne gangen på dag fire.
 
Med første kom melka på dag 4, denne gangen tok d 3 dager :)
 
Med meg kom det for fullt på dag 3. Pumpet hver 2-3 time da hun ikke vil ta pupp. Lå masse hud mot hud mellom slagene og prøvde å la henne ta litt pupp innimellom.
 
Her har den ikke kommet for fullt enda, på tross av hyppig amming og at barnet har riktig sugeteknikk, og babyen vår er 8 dager i dag! Men det skjer noe hver dag, så kommer vel snart! Så frykt ikke :)
 
Ser at jeg ikke har noe å bekymre meg for da. Fødte jo i går [emoji12] Lillegutt her vil ikke gape så vanskelig å trene på teknikken. Men kom jo en mnd for tidlig også...
 
Fikk melk men den forsvant igjen desverre. Nå ligger vi på neo intensiv for å få i guttungen mat så vi kan reise hjem og fortsette flaskematinga der. Så jenter,om dere har mistanke om at dere har for lite melk eller melk med lite næring ta kontakt med noen som kan hjelpe dere!! Og det er ingen skam å gå fra amming til flaskemating.. Vi er like flinke mødre uansett[emoji170]
 
Fikk melk men den forsvant igjen desverre. Nå ligger vi på neo intensiv for å få i guttungen mat så vi kan reise hjem og fortsette flaskematinga der. Så jenter,om dere har mistanke om at dere har for lite melk eller melk med lite næring ta kontakt med noen som kan hjelpe dere!! Og det er ingen skam å gå fra amming til flaskemating.. Vi er like flinke mødre uansett[emoji170]
Var et nederlag med første å måtte kutte ut amming. Fikk mensen tilbake allerede 2 mnd etter fødsel og lillemor ville ikke ha melka mi mer. Prøvde i en måned med amming og pumping og div. Men til slutt når vi bestemte oss for mme var det en lettelse. Og denne gangen er jeg forberedt. Blir ikke noe nederlag denne gangen hvis det skjer. :) man må bare se det positivet i det, og noe av det som er kjempebra med flaske er at pappa kan gi mat han også. :)
 
Har du prøvd amme-te? Vet det har hatt virkning på noen :) Om ikke ville jeg ha oppsøkt HS om den ikke kommer.
 
Melka kom for fullt på dag 2 her. Fikk skikkelig spreng så lillebror slet veldig med å få godt sugetak da puppen var så hard. Måtte håndmelke litt før hver amming slik at han fikk fikk tak.
 
Back
Topp