Når kommer magen?

Livmoren vokser seg vel over skambeinet og oppover i magen rundt uke 12 var det vel? :)

Sånn apropos det så kjennes det rimelig trangt ut der nede akkurat nå så det skal bli deilig at ting flytter seg litt oppover :P

Fra 12 uker er det vel bare et tids spm før det er åpenbart :-) ved 20 uker er visst de fleste rimelig bigge :-)

Kom rundt uke 19-20 forrige gang. Fortalte det i uke 20 på jobb forrige gang, og ingen hadde noen anelse. Men etter det gikk det fort!

Da jeg var 12 uker sist følte jeg meg enorm, og følte alle kunne se det - men det viste knapt (i følge venner og bilder jeg ser nå i ettertid). Er forskjellig fra kvinne til kvinne, men etter 12 uker vil det være mer sannsynlig å få gravid-kul :)

Livmoren skal komme rett over skambeinet ved 12 uker, slik at man kan kjenne den :) Men magen min stakk ikke ut før jeg var 19 uker sist, og selv da var det bare så vidt... Jeg skjulte det til jeg var 5 mnd på vei og kunne sikkert skjult det lenger ;)

Min stemor jobbet som sykepleier i Tanzania og der sjekker de livmoren for å finne ut hvor langt mødrene er på vei.... rett over symfysen (skambeinet) er 12 uker, hvis de kjenner den bak navlen er det 12 uker, osv ;)

Har hørt noe om at ved svangerskap første gang vises det ikke før et stykke uti, og at magen ikke vokser ordentlig mye før på slutten. Husker ei venninne hadde en temmelig liten mage inntil uke 30 ca... Men hadde jo vært litt greit at det vises, det er jo bare koselig :)

Jeg har seriøst fått mage allerede. Er oppblåst, det har jeg vært fra dag 1 omtrent, men har tatt bilder i snart 1 mnd og ser tydelig forskjell. Er 8 uker.. men har kanskje noe med at det er 3 mann.. er nok ikke livmora enda, men sikkert et eller annet som presses oppover eller utover så det blir større mage. Skal ikke si jeg er noen storspiser heller pga kvalmen....

Magen kom for fullt rundt uke 18-20 sist. Eg kunne jo se at eg hadde mage før det, men ikkje like tydelig for alle andre. ;)

Magen kom i uke 17 med førstemann :)

ene dagen føler jeg at jeg har mage, andre dagen tror jeg ikke jeg er gravid:P så.. :P er vel oppblåst noen dager.. er bare 6+3 :)

Back
Topp