Når kommer livmoren over symfysen

Katitzi

Gift med forumet
Marsboerne2017
Novemberbarna 19
Jeg vet at regelen er rundt uke 12, men jeg lurer på om dere som er flergangs tidligere har merket at livmoren har kommet over symfysen tidligere enn 12 uker?

Før jeg stod opp fra senga i dag (og før jeg tisset selvfølgelig) så syntes jeg at jeg kjente en kant over symfysen. Men er det i det hele tatt mulig? Jeg er 7 fullgåtte uker i morgen...
 
Vel, jeg vet at jeg har en avlang pølsebump der nå, så NOE presses oppover der..
 
Jeg synes jeg kjenner en liten bul rett over skambeinet, er 9+1 idag og andregangs fødende :)
 
Sist jeg var gravid merket jeg det før uke 12 ihvertfall. Har ikke kjent etter ennå.
 
Merker toppen på livmoren når jeg ligger på ryggen.
Men har ganske svai i ryggen, så skambenet er veldig langt nede hos meg. Og er jo også 4.gangs da.
Underkant av 2 år siden sist svangerskap.
 
Første gangen hadde jeg en liten kul helt nederst på magen fra og med uke 9, ble større for hver uke. Den var der hver morgenen når jeg lå på rygg.
I dag fikk jeg for første gang den samme «fornemmelsen», før jeg var på do å tisset. Kjente en tyngdefølelse helt nederst på magen og det var hardt der, men er bare 7+2 så kan jo bare være det at blæren var veldig full:p
 
Merker toppen på livmoren når jeg ligger på ryggen.
Men har ganske svai i ryggen, så skambenet er veldig langt nede hos meg. Og er jo også 4.gangs da.
Underkant av 2 år siden sist svangerskap.
Jeg har også skikkelig svai, kanskje det er derfor jeg føler jeg får kul så fort!
 
Skal til legen i morgen, så skal høre om han kan prøve å se om han kjenner kanten på livmoren, eller om det bare er jeg som kjenner helt feil.
I morges var jeg skikkelig tissetrengt, kjente tydelig en utbuling over symfysen før jeg tisset, og den var der etterpå også, bare ikke like stor... :bored:
 
Kjenner bare blæra enn så lenge (4. Svangerskap).
Mener å huske det var rundt uke 9 sist, og i starten kun på morgenen. Jeg er veldig liten, så det skal ikke mye til før jeg merker den.
Min livmor ligger skakkt mot en side, så den er lett å kjenne igjen.
 
Jeg merker ingen forskjell, bortsett fra at jeg ser litt mer pløsete ut. Set kan jo stemme greit med at jeg har gått opp en kilo eller to :hilarious: går å småspiser hele dagen formå,holde kvalmen i sjakk, og da særlig alt som inneholder salt! Saltpinner, rett i koppen suppe, drikkebuljong, kokt skinke, ritz kjeks, potetgull... you name IT! Så det i kombinasjon med høyt vanninntak gjør vel at kroppen oppfører seg mer som et vannreservoar. Ingen av musklene på magen synes lenger og det gjorde de for en uke siden :laughing002
Så jeg kan nok ikke skylde helt på de 200 grammene som graviditeten har stått for til nå, og det tar nok en stund før det faktisk er en gravidmage å skimte :rolleyes:
 
Back
Topp