Når kommer kvalmen?

Trudemor

Glad i forumet
Julibarna 2019
♡Julekulene 2021♡
jeg går og venter spent...

I første graviditet kom ekstremkvalme fra uke 5 og varte en hel evighet (uke 17/18)...
I andre graviditet kom aldri kvalmen skikkelig. Kun ettermiddagskvalm fra uke 10 til 14 omtrent, og litt spying til uke 18.

Hva er deres erfaring?

Med nr kom ekstremkvalmen oh spyingen i uke5/6 og varte til uke 14 ish men var kvalm og spydde til unge kom ut

Til no denne gangen kom kvalmen i uke 5 men den er moderat og spyingen holder seg unna så lenge eg er flink til å begrense meg i forhold til aktivitet og spiser lite men hyppig.

Sist gang kom det uke 6 tror jeg. Varte til uke 13. Kasta aldri opp, men var konstant kvalm.

jeg går og venter spent...

I første graviditet kom ekstremkvalme fra uke 5 og varte en hel evighet (uke 17/18)...
I andre graviditet kom aldri kvalmen skikkelig. Kun ettermiddagskvalm fra uke 10 til 14 omtrent, og litt spying til uke 18.

Hva er deres erfaring?
Siste svangerskap var jeg var litt morgenkvalm om jeg ikke spiste med en gang jeg sto opp. Ellers helt fin

Rundt uke 7-8 her. Men er aldri sånn kvalm at jeg kaster opp. Mer uggen og uvel.

Hmm jeg ble småkvalm ganske tidlig, uke 6 kanskje. Kastet opp noe og kjempekvalm fra uke 9. Daglig oppkast fra 11+0 til fødsel

Ferskt i minne nå her jeg sitter ekstrem kvalm, starta i uke 7 (6+0)

*sniker fra juni2019

Var ikke kvalm sist svangerskap, men kan virke som at jeg blir det denne gangen. 4+3 i dag og vært uggen og småkvalm i går og i dag, roer seg for en periode når jeg har spist, før det kommer tilbake igjen. Blir spennende å se om det er svangerskapskvalme dette her og om det i så fall blir verre i ukene som kommer.

Last edited:
Kom tidlig med begge to, og varte nesten hele svangerskapene. Kom i kveld 5+0, håper det er kortvarig besøk og at jeg slipper unna denne gangen!

Jeg er uggen kvalm. Vært det snart en uke. 5+3 i dag. Men ikke ille ennå.

Jeg var kvalm fra før forventet mens. Alt ligget innlagt en uke med Hyperemesis nå og går på dagenheten for væskebehandling.

7 uker idag

Den kom snikende for et par dager siden. Er 6+1 i dag, og er hjemme fra jobb pga kvalme, trætthet og generelt uggen. Hurra for å være gravid :wacky:

5+4 og den blir tydeligere for hver dag. Det hjelper heldigvis med mat foreløpig. Tror nok denne kan bli verre enn forrige :(

Jeg var veldig kvalm dagene før forventet mens. Og vært kvalm siden.. er nå 6+0

Back
Topp