Når kommer julepynten opp?

Preggi2017

Elsker forumet
Marsboere 2020
Når pynter dere til jul ?

Hadde egentlig tenkt å vente til 1 søndag i advent, men frister litt å gjøre det allerede til helgen :p:santa

Pynte til jul gjør jeg en av de siste dagene før jul

Pynte til advent gjør jeg til første søndag i advent

Få opp lys ute håper jeg at vi får snart.

Jeg synes det er en uting å begynne med julen lenge før desember, det magiske med julen er jo at den er noe man kan gå og glede seg til, og varer bare noen få uker. Vi pynter fra 1. desember.

Det magiske er virkelig ikke borte bare fordi jeg pynter tidlig , det ville jo være litt trist i grunn. Jeg elsker jul

Jeg tjuvstarter bittelitt fra nå av, men venter nok til adventstida med å pynte skikkelig. Har lyst til å få opp noe lys på balkongen og sånt iallefall :)

Jeg synes det er en uting å begynne med julen lenge før desember, det magiske med julen er jo at den er noe man kan gå og glede seg til, og varer bare noen få uker. Vi pynter fra 1. desember.

Tenker det samme som deg. For meg også forsvinner det magiske når grensen for pynting stadig strekkes. Adventsstjerne og adventslys kommer opp 1.advent mens julepynt begynner å komme frem 1. Desember. Unntatt juletre som pyntes lillejulaften.

Jeg pynter til advent samme helga som første søndag i advent er. Så kommer julepynten opp nærmere jul, og juletreet 23/12.

Vi har pyntet både ute og inne:santa Vi er en skikkelig julefamilie, og gir oss en masse glede, samt de som kjører forbi:greet008 Mange som stopper å tar bilder:joyful:

30. November :)

Vi pynter1.desember, da kommer rampenisse i hus med alle eskene med julepynt :D

1. Desember pyntet jeg til advent, syns det er koselig å bruke ventetiden til å bake, rydde og vaske, kose oss og å slappe litt av. Julepynten og juletreet kommer opp kvelden 22. Des/natt til 23. Desember.
Føler at hele adventstiden blir borte om man pynter i starten av desember, men det er meg da. Og så koser vi oss med å ha jula i huset fram til rett over nyttårsaften :happy:

Har begynt å strø litt nisser her og der, men tar det sakte og forsiktig :p

Har allerede begynt å snike inn litt! Har hatt opp røde gardiner og tatt frem røde pynteputer ☺️ Til uka nå så kommer stjerner, kuler og staker opp samt julelys ute! Skal også finne frem noen av nissene, så pleier jeg å spe på med nisser utover desember ☺️
Skjønner godt at folk startet pynting nå! Viktig å dra ut og maxe alt det koselige og positive som man kan i slike tider ❤️ Elsker jul, og blir aldri lei!! Liker å ha skikkelig julestemning i hele desember, så jeg begynner å pynte til jul når mange pynter til advent ☺️ Synes det er koselig med pynt til snø, baking, pakke inn gaver, håndball, vasking osv! Merker jeg blir gira bare jeg skriver nå, haha! Juletreet kommer opp mellom 20-23. desember.

Har begynt å strø litt nisser her og der, men tar det sakte og forsiktig :p

Det er sånt jeg ikke får til.

Når nissene kommer. Da kommer alle. Det er tre store kasser og første jobb er å få dem opp og jeg kan liksom ikke bare pynte litt og litt...

Det er sånt jeg ikke får til.

Når nissene kommer. Da kommer alle. Det er tre store kasser og første jobb er å få dem opp og jeg kan liksom ikke bare pynte litt og litt...

De ble ikke helt organisert pakket vekk i januar (gubben skulle fikse kista, så jeg fikk ikke pakke ned i den - også ble det bare rot).. også hadde jeg ikke nok nisser heller.. så, det ble litt og litt :p
Nå kikker jeg bare om jeg FINNER all julepynten. Så skal (de tomme) eskene bort i plastbokser, sånn at jeg kan rydde det vekk - og legge det ORGANISERT på plass i januar.

Henger opp utelys i dag, men litt usikker på om de tennes før neste helg. Pynter neste helg, elsker å ha julepynt hele desember :happy: Men alt hives ut rett over nyttår :salut

Back
Topp