Når kom magen?

Lillegull95

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberskattene 2023
Februarhjertene 2025
Dere med mer enn ett barn. Når kom magen på nr 2 kontra nr 1?

Og til dere med ett barn fra før: Når kom magen i deres første svangerskap?

I mitt forrige svangerskap begynte den å komme ordentlig i uke 16
 
Synlig for meg fra uke 10 med nr. 1, og nr 2 var ca samme tiden. Men magen vokste mye fortere og ble større med nr. 2.
 
Begynte å få mage når jeg var 10 uker sist, denne gangen begynte det rundt 7-8 uker :)
 
Godt spørsmål. Men er så oppblåst, at det ser ut som jeg er 5-6 mnd på vei allerede :hilarious:

Selve magen pleier å poppe frem mellom uke 10-14 mener jeg å huske. Er ikke så høy, så alt vokser utover :chicken:
 
Godt spørsmål. Men er så oppblåst, at det ser ut som jeg er 5-6 mnd på vei allerede :hilarious:

Selve magen pleier å poppe frem mellom uke 10-14 mener jeg å huske. Er ikke så høy, så alt vokser utover :chicken:
Samme her, er så kort eller liten overkropp så er ikke så mye plass inni der :laughing021
 
Med nr 1 kom magen rundt uke 20, med nr 2 litt tidligere, rundt 16 kanskje? Jeg husker ikke. I begge svangerskapene hadde jeg en god del mageflesk som kamuflerte magen godt, og selv om jeg kunne kjenne livmora over skambeinet selv så tok det tid før andre så at det var babymage og ikke bare tjukkemage. Jeg er spent på hvordan det blir denne gangen, for nå er jeg mye slankere og det er barn nr 3!
 
Jeg skulle ønske jeg hadde tatt litt mer vare på kroppen siste året, for jeg har fått mage, så jeg er redd jeg ikke kan gå rundt å vise gravid-magen før ganske sent.
Er ikke overvektig, 169 og 68kg, men det er 10kg mer enn hva jeg startet de to andre svangerskapene med.

Skulle jo egentlig ikke være en negativ post, for jeg er glad i kroppen min og for at den fungerer, men den magen irriterer meg. God motivasjon til å komme i gang med trening etter fødsel?
 
Med forrige, altså min første, begynte det å bli noe synlig rundt uke 13-14, men for «omverdenen» ble det egt først mer synlig rundt tiden for OUL:) Nå er jeg 8+4, og føler allerede det er en bump der som ikke «bare» er luft. Er 155 cm høy bare og veldig kort overkropp:angel7 Har fantasert litt om tvillinger i det siste selv om jeg aldri før har tenkt at jeg ønsker at det blir realitet. Men det er nok sikkert bare én, ingen i familien på min side har tvillinger ihvertfall:king
 
Dere med mer enn ett barn. Når kom magen på nr 2 kontra nr 1?

Og til dere med ett barn fra før: Når kom magen i deres første svangerskap?

I mitt forrige svangerskap begynte den å komme ordentlig i uke 16
Med første rundt uke 20. Den kom før, men var ikke noe problem å skjule den.

Med nr. 2 husker jeg ikke. Var i permisjon, så det spilte liten rolle. Sa fra på jobb en uke før jeg begynte etter permisjon. Da var jeg fire mnd på vei, og ingen mage. Rundt 18 uker. Vet ikke når den kom, men sikkert rundt den tiden.
 
Første svangerskapet kom ble magen synlig rundt uke 22. Denne gangen er jeg snart 6 uker og jeg er så oppblåst at jeansen er for trang :arghh:
 
Forrige gang ble det synlig rundt ca. uke 14-16 en plass, men nå synes jeg den nesten ser like stor ut nå uke 9 :laughing021 blir spennende å se hvor lang tid det tar før det blir en ordentlig bump
 
Ble ubehagelig med mine egne bukser rundt uke 10 begge gangene. Rundt uke 14 var det vanskelig å skjule for omverden. Jeg har vokst mest første halvdel av begge svangerskapene, så ganske "stor"rundt 4-5 måneder, før det ender opp som "normalt" til slutt. (10 kg opp første 5 måneder, 4 kg opp siste 4 mnd).
 
Med første ble buksene stramme rundt uke 14/15 kanskje, men magen poppet ikke ordentlig før nærmere uke 30, faktisk.. Hadde ikke så veldig mange kilo på ekstra på kroppen heller, la på meg totalt 12 kg hele svangerskapet :bounce
 
Her har det komt bulk allerede, hard bilring neders på magen :laughing002 er i uke 10 nå. Ultralyden viste også livmor høyere oppe enn «vanlig», regner med det skylles at dette er 3. «svangerskapet» på et år.
 
Back
Topp