Når kom kvalmen?

trch

Første møte med forumet
Jeg er gravid med 3.mann og har de 2 andre gangen slitt veldig med kvalme. Jeg merker ikke noe til det enda, er 5+3. Det er veldig deilig, samtidig som det bekymrer meg (går det som det skal med lille?) har kvalmen kommet hos dere? Evt når kom den tidligere?
 
Uke 4.. dette er barn nr 2, med første var jeg aldri det . Nå kom det grusomt i uke 4, vært litt av/på men vært mye kvalm nå..er 7+1 i dag
 
Med første barn opplevde jeg aldri kvalme i det hele tatt! Denne gangen ble jeg kvalm fra 5+3 :)
 
Jeg var litt kvalm av og på fra start. Men nå i uke 6 har det tatt seg litt opp:grumpy: Ikke så gøy å sitte på jobb, kjempekvalm..
 
Jeg er førstegangs gravid. Har ingen kvalme enda. Hører mange får det mellom uke 6-8. Jeg er 5+3 nå. Har hatt litt andre symptomer som trøtthet, ømme bryster, murring i magen osv. Men venter spent på denne kvalmen. Og hvordan jeg evt skal få livet og hverdagen til å gå rundt om jeg blir skikkelig preget av kvalme og oppkast samtidig som hemmeligheten beholdes noen uker til.
 
Var dårlig fra uke 5 med de to første. Nå har jeg vært helt fin frem til i dag, men nå kjenner jeg at det kommer dundrende som et godstog, og at dagens viktigste oppgave blir å få tak i postafen før det eskalerer ytterligere. Jeg er 6+2 i dag. Det hører med at jeg er en som blir utrolig lett kvalm i alle mulige settinger, både i bil, båt og tog, og som bivirkning av en hel drøss ulike medisiner. Jeg kan for eksempel ikke ta hostesaft, da bare spyr jeg :depressed: Det er mange som ikke opplever kvalme i svangerskapet, og mange som ikke blir kvalme før i uke 8-9 når det er på det verste for de fleste.
 
7+6 i dag, og kjenner kun på en mild kvalme som kommer og går. Mest når jeg er sulten. Så det påvirker ikke hverdagen eller matlysten sålangt. Håper det holder seg sånn:p
 
Rundt 5+ for min del. Nå er jeg 8+4 og merker fremgang. Altså måned 2 er min kvalmemåned, sånn var det sist og :-)
 
Har nesten ikke vært kvalm, kun to ganger så langt dette svangerskapet (7+5 i dag). Med datteren min var jeg heller nesten ikke kvalm ☺️
 
Forrige gang og denne gang har det kommet ganske på slaget 6+0 :hungover: Denne gangen begynte det med at jeg var litt småuggen i nesten en uke før, men fra og med 6+0 har det vært en del kvalme. Noen gode dager, noen veldig dårlige dager:sour: De dagene jeg kaster opp, er jeg gjerne dårlig gjennom nesten hele dagen, litt i bølgedaler. Forrige gang, var det mer sånn at jeg ble kvalm, kastet opp, og så forsvant det deretter som regel helt resten av dagen.
 
Har egentlig vært småkvalm siden rett rundt 4+0, men det ble litt verre uken etter. Er generelt kvalm hver dag nå, men heldigvis ikkje så galt at jeg må kaste opp
 
Første svangerskap så ble jeg skikkelig kvalm fra uke 7/8 og utover. Jeg er foreløpig ikke kvalm enda, er idag 6+0 :happy:
 
I dag er jeg 7+1, var kvalm i hele går uten å kaste opp. I dag måtte jeg løpe ut av et møte på jobb for å kaste opp, vært ganske kvalm i hele dag og. Håper det roer seg litt så jeg kan jobbe frem til ferie om 1,5 uke.
 
Kvalmen har vært sånn ulmende siden uke6. Tatt seg opp litt nå siste uka, 8+4 :shy:
 
7+2 og fortsatt ikke noe særlig kvalm, men føler meg litt uvel når jeg begynner å bli sulten.
 
Har vært litt små-uvel frem og tilbake de første ukene, i forrige uke nesten ingenting. Men i dag 8+2 kjenner jeg at den kommer snikende innpå meg ikke så god kombo når jeg ikke aner hva jeg klarer å spise og ikke spise fra dag til dag, men har funnet ut at brødmat ikke er noe godt hvert fall… noen som har tips til mat som funker? Sliter veldig med hva jeg skal ha til lunsj på jobb feks. Blir så fortvilt av å ikke ha noe matlyst nesten
 
Back
Topp