Når kom kvalmen?

Teeny

Teeny
Julegavene 2019
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Dere som har blitt kvalme, når kom kvalmen og eventuelt oppkasten?

Ble ganske dårlig de to siste gangene jeg var gravid, men husker det var fra uke 5 (er nå i uke 4). Gruer meg til dette.

Her kom kvalmen før den positive testen. Trudde det var pga stress med full jobb, små barn og siste innspurt på studier med fordypningsoppgave. Men det var nok mer enn det :happy:

Ca 6+0 begynte det med brekninger...øker bare på med kvalme og brekninger. Må ta det med ro og ikke snakke for unngå brekke meg så mye:yuck::yuck:

Jeg har enda ikke fått noe kvalme, heldigvis! Er nå ca 5+2 og håper virkelig jeg slipper. Moren min hadde ekstrem kvalme i 7 måneder alle sine svangerskap.

Ca uke 6 tror jeg :yuck:

I første svangerskap var jeg kvalm i uke 6 og 7, men nå har jeg følt meg sånn overspist-kvalm de siste ukene. Ingen brekninger eller oppkast da.

Er bare småkvalm og er 5+3. Litt bekymra. Håper nesten kvalmen kommer snart.. har vært så kvalm de andre gangene så er liksom et trygghetstegn

Det kom rundt uke 5-6, er uke 7+1 nå å synes jeg er litt bedre enn forrige uke, håper det bare var en kort visit :angelic::angelic:

Har vært småuvel bare (er 5+2), men mest på kveldstid når jeg har vært trøtt. Håper jo å slippe greit unna denne gangen også, var ikke kvalm de to andre gangene. :)

Jeg er i skremmende god form, ikke kvalm. Bare når jeg er sliten. Supertrøtt!! Var veldig kvalm forrige gang.

Jeg hadde hypermesis i forrige svangerskap. Helt grusomt må jeg si!. Er uke 6 i morgen. Spent på om jeg blir like dårlig som forrige gang:inpain:

Last edited:
I uke 5. Den roet seg litt i uke 7, men med bakterieinfeksjon er den på plass igjen.

Husker ikke helt men kansje uke 6 men ikke så ille da nå er det mye værre:hungover:

Jeg hadde hypermesis i forrige svangerskap. Helt grusomt må jeg si!. Er uke 6 i morgen. Spent på om jeg blir like dårlig som forrige gang:inpain:
Det hadde jeg og sist. Så håper å slippe det nå. Men er blitt mer kvalm de siste dagene. Er 5+4 idag.

Jeg slapp unna sist og det virker som jeg gjør det samme nå også. Var litt uggen i starten og f kan få noen timer iblant nå også, men aldri oppkast:happy:

Jeg er 6+3 nå og har vært uggen nå og da gjennom dagen i etpar uker allerede. Men aldri så ille at jeg kaster opp. Kastet heller ikke opp da jeg gikk gravid de to første gangene.

Kvalmen begynte 7+1 ca. Er 9+4 nå, og den er blitt verre :depressed:
Brekker meg mye og har kastet opp noen ganger. Når som helst på døgnet, nesten konstant.

Back
Topp