Når kom kvalmen?

Nappen

Andre møte med forumet
Hei =) Jeg er snart 8 uker på vei og kjenner nesten ikke til noe kvalme enda. Bare første timen på starten av dagen. Jeg vet at det er for tidlig for å juble og for å tro at jeg slipper unna ;) Når merket dere kvalme først? Når var den som verst? Og når gikk det over? =)
 
Kvalmen kom rundt uke 5-6.. varte i 2-3 uker, men kastet aldri opp :)
 
Første graviditet: Uke 6-14, andre gravididtet 7-15.
Mistenker at jeg er ei lita uke kortere på vei enn UL sier denne gangen, dersom det stemmer så har kvalmen kommet/dratt på samme tidspunkt begge gangene :)
 
Kvalmen kom to daga ette positiv test (testa to daga før IKM) endte med sjukehusinnleggelse i veke sju og virke som e begynt å bli litt bedre no. E 11 veke idag. Håpa da snart e vekke:p
 
Med nr1 var jeg ikke kvalm og kastet 0 opp. Med nr2 kastet jeg opp max 10 ganger men husker ikke nårtid det kom og gikk over. Var egentlig ganske fint. Men nå med nr3 ble jeg kvalm før jeg tok test i uke 4-5 og begynte og kaste opp ganske tidlig. Kvalmen og oppkast satt i til uke 12-13 var inne på legekontor/ legevakt en gang i uka og fikk påfyll av 1-2 liter veske intravenøst for og klare og fungere hjemme på sofaen.... Kan fremdeles kaste opp og være litt kvalm men på langt nær slik jeg var i starten. Er nå 21+1 uker så ser fremover og satser på at det har gitt seg :)
 
Hei =) Jeg er snart 8 uker på vei og kjenner nesten ikke til noe kvalme enda. Bare første timen på starten av dagen. Jeg vet at det er for tidlig for å juble og for å tro at jeg slipper unna ;) Når merket dere kvalme først? Når var den som verst? Og når gikk det over? =)

Hadde det akkurat likt som deg, kvalmen kom aldri. Kun lett kvalme om morgenen om jeg ikke fikk spist raskt etter jeg stod opp! Så absolutt mulighet for at du ikke opplever kvalme fremover;)
 
Kvalmen min kom da jeg var i uke 5, er i uke 14 nå:)) men kvalmen er fortsatt likedan samme med oppkast og slikt!
 
Er ikke sikkert den kommer. Er snart uke 19 og har enda ikke sett noe til den
 
Jeg var bare småkvalm i begynnelsen, noe jeg kunne kontrollere ved å spise noe. I løpet av uke 8 mistet jeg all matlyst, brakk meg av det meste, og var kvalm stort sett hele dagen. Nå er jeg i uke 11 og kvalmen kan igjen holdes i sjakk ved å spise. :) Fått tilbake noe av matlysten, men det er veldig opp og ned ennå. o_O
 
Kvalm hele døgnet siden uke 6. Er straks i uke 9 nå. Har ikke kastet opp enda, men det er nok fordi jeg ikke har bøyd meg over doen! :p Føler jeg klarer å holde det nede i magen!
 
Med nr 1 kom kvalmen før jeg fikk positiv test, ca i uke 5 og forsvant i uke 14.
Med nr 2 kom kvalmen i uke 7 og ble borte i uke 17..
 
Kom aldri.
 
Aldri. Er 7 mnd gravid og har ikke vært kvalm i det hele tatt :) heldig, ja!
 
Jeg har ikke vært kvalm en eneste gang, og jeg er i uke 37 nå.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Fikk første timen tidlig på morran/ når jeg venta for lenge til frokosten da jeg var 9uker på vei. Så var det bare av og til hvis jeg glemte å spise.
Uke 12 fikk jeg noen heldagskvalmer, men kvalmen ellers kommet bare plutselig i noen sekunder:) er uke 14 nå. Går opp og ned.
 
Back
Topp