Når kom kvalmen?

Lykkeliten*

Betatt av forumet
Lurer på når kvalmen kom denne gangen? Eventuelt i andre svangerskap dersom du har barn fra før? Med gutten vår, kom kvalmen mellom uke 6 og 7 og varte frem til jeg var ca 5 mnd. Jeg er nå 5 uker på vei, og har kjent små kvalmebølger de siste dagene. Tipper det slår inn for fullt fra uke 6!

med første så var eg egentlig kvalm fra før testen blei tatt å tel langt ut i uke 20. meine det va rundt om uke 25 kvalmen blei borte og var borte tel i uke 34 ell nåkka sånn.. 
No har eg sånne bølge med kvalme og føle meg rætt å slett uggen i heile kroppen.. 

med første ble jeg kvalm 1 mnd før jeg ble gravid :p så varte det til uke 12 ca. nå er jeg kun litt småuvell om jeg er sulten, men ellers ingen kvalme :)

Sist var jeg nesten ikke kvalm, denne gangen begynte det ca uke 5, og blir stadig verre. Er så sjuk at jeg ikke aner åssen jeg skal komme meg på jobb i morgen...

Kvalmen kom i dag, er 6+2 i dag. Mener den kom i uke 5 sist. Er bare å forsøke å fortrenge den, går ikke bort på noen uker :-/

Usch.. Sist kom den i uke 6 å varte til jeg var 5mnd å vei. Var så dårli da..fytti.. Nå kjenner jeg bølger så regner det kommer for fullt snart!

Den har begynt hos meg :/

Med første var jeg kun småkvalm på morningen, ikke noe som varte lenge. Veldig god form hele svangerskapet.

Denne gangen kom kvalmen gradvis fra starten av. Nå er jeg i uke 6 og er stygg-kvalm hele dagen, ligger rett ut. Ikke på jobb.

Kjente første svake bølgen 4+4. Bare såvidt merkbart de første dagene, økt på gradvis. Er helt fin om morran, kommer bare på ettermiddag / kveld - og hvis jeg får høy puls eller stresser. Best å ligge i ro når det står på, og hjelper å drikke vann. Håper inderlig ikke at det kommer om morran/dagen, for da blir det guffent å jobbe...

Med første kom kvalmen rundt uke 7-8.. Denne gangen kom den med en gang egget ble befruktet.. :o slitsomt å gå kvalm og ha andre symptomer i to uker uten å kunne teste.. Testet positivt idag :)

Kvalmen kom veeeeldig tidlig! og det virker ikke som om den har tenkt å slippe taket på en stund.. =) =)

Mange kvalme her altså  Får trøste oss med at det er et godt tegn, ihvertfall som jeg har hørt!

Har det forresten vært noen sammenheng i når på døgnet kvalmen er og kjønn på babyen? Jeg var kvalm ettermiddag og kveld med lillemann, og er det nå også - kanskje det blir gutt igjen :-)

Sist kom kvalem i uke 6. Er litt småkvalm innimellom nå, men det er svært lite. Er 5+6 idag...

I uke 6. Forrige gang, og nå. Varte bare 4 uker sist, så håper jeg er like heldig denne gangen :)

Sist kom den i uke 6 og ga seg aldri. Var dårlig helt til hun var ute. Nå har den begynt tidligere, allerede før jeg fik positiv test. Så håper alt er forskjellig og at den forsvinner tidligere denne gang.

Her begynte kvalmen før den positive testen ble tatt, og den kommer i bølger hver dag. 

I forrige sv.skap da det ente i SA, så var jeg ikke kvalm i det hele tatt..! Så tar dette med "åpne" armer, da det tross alt er et positivt tegn :)

No i sted for første gang dette svangerskapet.. er 6+2 i dag.. husker ikke sist.. har nok fortrengt det... husker bare den varte i 4 mnd...

Er foreløpig bare uggen, sist lå jeg flatt ut fra uke 4-5 og til uke 20-25... Ble aldri helt kvitt kvalmen, men klarte til en viss grad å fungere de siste månedene!

Back
Topp