Når kom du tilbake i syklus igjen etter spontanabort?

Spiredrøm

Forelsket i forumet
^ som overskriften sier?

Nå er det 26 dager siden jeg hadde min spontanabort(styrtblødning med klumper). Hadde da hatt spotting/småblødninger i 5 dager før det tok seg opp og blødde i 5 dager til etter styrtblødningen(totalt 11 dager blødning). Var da 7+2 på vei, men gyn mente etter en tidlig ul at fostetey var sluttet å vokse i uke 4/5..ingen hjertelyd og kun 6mm fosteranlegg..
Hcg på dette tidspunkt var ca 9000 og for to uker siden var den 36, så antar den er i null nå..

Vil bli gravid NÅ! Har en følelse av at jeg hadde el for et par dager siden. Haddr da stikkende smerter rundt eggstokkene og mye eggehviteslim.. Isåfall bør vel mensen komme (eller ikke kommende mensen) 12/13 mars...

Men tilbake til mitt spm. hvor mange dager er normalt?? Bør jeg regne SA som siste mens? Da er ikm om 2 dager isåfsll...
Ååå utålmodig!
 
Jeg fikk beskjed om at g-test burde være negativ tre uker etter abort (hvis ikke skulle jeg ringe sykehuset) og tr burde komme 4-6 uker etter, (men om jeg ikke hadde fått tr etter 8 uker skulle jeg ringe sykehuset). Jeg fikk tr etter 5 uker, og har hatt vanlig syklus etter det. Jeg vet at noen her inne ikke fikk tr før 12 uker etter abort, og at det også regnes som normalt med ustabile sykluser de første tre syklusene etter abort. Håper du snart har oversikt igjen. Det er slitsomt med usikkerhet knyttet til syklusen.
 
Jeg fikk beskjed om at g-test burde være negativ tre uker etter abort (hvis ikke skulle jeg ringe sykehuset) og tr burde komme 4-6 uker etter, (men om jeg ikke hadde fått tr etter 8 uker skulle jeg ringe sykehuset). Jeg fikk tr etter 5 uker, og har hatt vanlig syklus etter det. Jeg vet at noen her inne ikke fikk tr før 12 uker etter abort, og at det også regnes som normalt med ustabile sykluser de første tre syklusene etter abort. Håper du snart har oversikt igjen. Det er slitsomt med usikkerhet knyttet til syklusen.

Takk for svar! Håper jeg slipper å vente 12 ukee, selvom det ike forbauser meg. Har du hatt noen hell etter sa da?
 
Takk for svar! Håper jeg slipper å vente 12 ukee, selvom det ike forbauser meg. Har du hatt noen hell etter sa da?

Jeg har hatt 4 kjemiske graviditeter (abort før 5+0), da har jeg gått rett inn i vanlig syklus, og så har jeg hatt en MA 12+6, det var da jeg ble fulgt opp av sykehuset. Så foreløpig ingen positive resultater her, nå er det søkt om IVF, så kan hende det er dit vi må før vi lykkes. Jeg har endometriose og adenomyose, så det er sannsynligvis derfor jeg mister.
 
Jeg fikk EL på dag 21 etter første blødningsdag i min SA. Mistet også 12+6. TR kom fire uker etter (kort lutealfase den ppen). Kom relativt greit inn i syklus igjen med en gang (alt er relativt med PCOS.. :p). Håper du ikke trenger å vente for lenge :)
 
Jeg fikk EL 4 uker etter utskraping/MA, og 2 uker etter tidlig SA.
 
Jeg fikk el halvannen måned etter MA. Hele syklusen min flyttet seg to uker frem.
 
Så leit at du mistet!

Gikk rett i stabil syklus etterpå egentlig. Håper det går greit for deg også.
 
Jeg fikk EL på dag 21 etter første blødningsdag i min SA. Mistet også 12+6. TR kom fire uker etter (kort lutealfase den ppen). Kom relativt greit inn i syklus igjen med en gang (alt er relativt med PCOS.. :p). Håper du ikke trenger å vente for lenge :)
Kom mensen 4 uker etter el eller etter sa??
 
Hei:)
Jeg fikk mens en mnd etter sa med utskrapning. Har hatt normal mens etter det. Lykke til med prøving :)
 
Jeg hadde rødt rent blod i 2 dager og brunlig blod med klumper i 16 dager etter det. Altså blødninger i 18 dager tilsamen. Legen sa jeg kunne regne første blødningsdag i SA'en som en mens i forhold til syklus og EL. Men siden jeg blødde dagene hvor EL naturlig hadde vært ønsket vi ikke prøve bli gravide eller teste EL-tester disse dager pga kroppen skulle få rensket seg først. Fra blødninger sluttet tok det ca 2 uker før jeg fikk vanlig mens igjen, og da EL rundt dag 14 etter det. Altså ca6 uker fra første dag med blødning i SA. Men så klart, mulig jeg har hatt EL mens jeg spottet brunlig i den perioden, og om du ønsker å prøve da også så kan du jo prøve :) eggløsningstester er egentlig ikke vits i å bruke den perioden da disse vil bli positive uansett pga hcg i kroppen. Men du er ekstra fruktbar måneden etter en SA så kjør på om du ønsker :) :) :)
 
Da jeg mistet i uke 12 fikk jeg mensen etter 9 uker. De gangene jeg har mistet veldig tidlig har jeg gått rett tilbake i syklus med en gang :)
 
Back
Topp