Når klarte dere å slappe av???

Sonalita

Forelsket i forumet
jeg testet pos første gang på søndag, skal ta en test i morgen tidlig også, og skal en tur til legen... Men er så engstelig for at noe skal gå galt...etter over tre år som prøver har jeg jo lest om alle mulige scenarioer. Når slappet dere litt mer av? Og sluttet å tenke worst case? Mensmurringer er jo pos, men det vekker noen dårlige følelser inni meg fra alle mnd hvor mensen alltid kom.. Jeg er nok litt bekymra og tenkende som person ;)

Jeg klarte å slappe av etter uke 19(UL på sykehuset) når jeg fikk beskjed om at ungen er frisk og alt så bra ut...Du må slutte å lese,lukke både øynene og ørene rett og slett for negative scenarioer og prøve å tenke positiv.Det er ikke så mye du får gjort uansett.Gratulerer med gravidideten forresten :)

jeg testet pos første gang på søndag, skal ta en test i morgen tidlig også, og skal en tur til legen... Men er så engstelig for at noe skal gå galt...etter over tre år som prøver har jeg jo lest om alle mulige scenarioer. Når slappet dere litt mer av? Og sluttet å tenke worst case? Mensmurringer er jo pos, men det vekker noen dårlige følelser inni meg fra alle mnd hvor mensen alltid kom.. Jeg er nok litt bekymra og tenkende som person ;)

Jeg roet meg litt mer da jeg fikk se en sprellende minibaby i uke 9 - så den siste uka har vært ganske rolig! Men nå når det nærmer seg ul (i morgen - i uke 10) så begynner nervene å komme litt igjen.. Spent på hvordan det blir iløpet av graviditeten! Er ferdig med ukentlige ul i uke 12, så håper jeg kan få hyppigere jordmortimer ihvertfall

Jeg har faktisk vært ganske avslappet helt fra positiv test. Fikk en ganske god følelse da, siden mensen faktisk uteble - og det har jo aldri skjedd på 5,5 år. Dette var vårt 8. og siste forsøk, så hadde vel egentlig gitt litt opp. Vi har prøvd "alt", så hvis det går gærent nå så kan jeg ikke klandre meg selv. Det gir meg en indre trygghet, jeg kan ikke gjøre noe mer - nå er det opp til kroppen. Men det hjalp veldig å se et bankende hjerte i uke 7 og 9, så det anbefales. Jeg nyter hver dag som gravid (bortsett fra kvalme, slitenhet og hodepine);-) For en følelse:-) Jeg velger å tro at nå skal jeg bli mamma! Allerede 10+1 i dag, tiden flyr!

Back
Topp