Når klargjør du barnerommet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
Barnerommet er for mange en viktig del av redebyggingen for vordende foreldre. Det knyttes mye spenning opp mot hvordan rommet skal se ut, hva man skal ha klart, hvilke farger og eventuelle mønstre, men det er også mye spenning og tanker om hvem den lille kommer til å være lik, og hva slags personlighet han eller hun har.

Så, når klargjør du barnerommet? Venter du til etter babyen har kommet og dere har blitt kjent, eller er det en viktig del av redebyggingen mens dere teller ned til termindatoen og fødselen?

Har enda ikke bygd det,tenker det blir om et års tid..:oops:

Her skal baby få en del av vårt soverom, så jeg tenkte å starte å male i morgen[emoji7] Får senga ila helgen, så da kan vi gjøre ferdig [emoji173]️

Babyen skal sove på vårt rom. Og med en storebror som nettopp har flyttet inn på barnerommet til storesøster, står sengen klar [emoji6] (må ha på reint sengetøy[emoji12]) Siden ungene er litt små til å ligge alene i en etg. Flytter vi voksne inn på "barnerommet" når babyen er klar for å sove sammen med sine søsken. Så en stund til det blir oppussing her.

Det står klart med kommode, seng, stellebord osv. Mangler litt dekor da, men det sparer vi til han er født :)

Lillesøster får bedside crib ved siden av vår seng,ellers har storebror soverom/lekerom(ender ofte med å sove hos oss)..så når lillesøster blir større får de dele storebror sitt rom og vil da kjøpe inn litt så det passer å dele rom:)

Den lille skal sove i bedside crib inne hos oss det første halvåret i alle fall. Så da venter jeg med å gjøre klart barnerommet til jeg faktisk trenger det. Er eneste gjesterommet vi har nå, og får en del venner/familie på besøk utenbys fra, så da tenker jeg at jeg jeg har best utbytte av å beholde det som gjesterom mens lille er liten... men hadde jo egentlig vært veldig koselig å puslet litt der inne [emoji170]

Vi malte det i høst, fordi det er bedre å male før man får en baby i hus enn etter. Ellers har vi ikke noe hastverk med å gjøre noe der inne. Er strengt tatt bare å henge opp ny lystett rullegardin og flytte sprinkelsengen fra vårt rom og inn dit når han skal begynne å bruke det (men det blir vel ikke til han er minst 6 mnd). Kanskje kjøpe en ny lampe.

Vi gjorde barnerommet klart veldig tidlig. Vi ble nødt til å omgjøre et reserverom til gjesterom og gjesterommet til barnerom, så satte igang nesten med en gang. Nå blir vi nødt til å flytte til sommeren, så tror ikke baby rekker å bruke rommet sitt engang [emoji85] men det ser forhåpentligvis bra ut på visning!

Vi skal flytte etterhvert, så blir ikke ordnet noe rom her. Hun sover på vårt rom uansett til å begynne med.

Barnerommet har vært klart lenge, for hun skal overta kommende storebror sitt "babyrom". Han har fått nytt soverom. Når de blir større har vi to store soverom og loftstue som venter i øverste etasje. [emoji4]

Back
Topp