Når kjente du tygelig spark?

17+6 kjente jeg første TYDELIGE spark, da kjente jeg det i hånda på magen også [emoji5] Kjenner en del romstering da, spesielt på kveldstid
 
Igår kveld sparket babyen meg så jeg kjente det med hånda på utsiden også. Det er vel første tydelige spark :). 18+5 mener jeg selv, 19+4 ifølge Ul (som bare er helt feil).
 
Jeg er førstegangs, kjente noe bevegelse (Hvis ikke det var innbilning) i uke 15, og i uke 19 + noen dager kjente jeg tydelige spark på utsiden av magen. Det var såpass tydelig at jeg kunne se det, og faren også kunne kjenne det. Jeg har visst morkaken foran, så han sparker kanskje hardt da? Eller så er det kanskje vanlig å (både se det og) kjenne det så tydelig selv om morkaken ligger foran? :D
 
Jeg kjente bevegelse veldig tidlig(andre gangs gravid), men kjente ganske tidlig sist også til å være 1.gangs. Kjente tydelige spark nu fra ut i uke 15.(men jeg er hypersensitiv da, som betyr at nervecellene mine trenger mindre stimuli før de sender signaler videre) i går kjente mann min for første gang spark fra yttersia(18+1) var helt tilfeldig at han kjente, fordi vi lå bare intil hverandre, å da begynte babyen å sparke mot han. Men jeg kjenner ikke tydelige spark regelmessig enda, noe dager kjenner jeg lite bevegelse.
Vet også at det her er en veeldig aktiv baby da, på alle 6 ultralydene har han vært veldig aktiv.

Tips som alltid får denne krabaten til å sparke er om jeg bruker bukse som strammer litt rundt magen, da sparker han hardt mot buksekanten hver gang! Hehe
 
20+6 og kjenner fortsatt ikke stort. Litt dult nede innover. Kjempe lei av å ikke kjenne lille tuppa noe særlig. Bare jeg som kjenner så lite så sent?
 
:happy:Jeg var sikker på at jeg kjente noen svake bevegelser allerede i uke 14-15.. Er andregangs og har endelig morkaken bak denne gangen. Sist lå morkaken foran og dempet det meste frem til uke 22+ tror jeg..
Men nå ble jeg satt to uker tilbake på oul, (noe jeg vet ikke kan stemme, men jm mener egget kanskje lå i dvale en stund før utviklingen startet..), så ifølge oul er jeg nå 19+4, og da var det vel litt vel tidlig å kjenne noe i uke 12-13..?o_O

Men nå etter at kvalmen ble borte:happy:, og jeg i tillegg ble redd for at lille hadde fått for lite næring (fikk beskjed på ul i uke 17 at lille hadde vekst lik uke 15), så jeg tenkte jeg skulle gjøre mitt for at lille skulle få nok næring ihvertfall, så nå har jeg gått opp 8 kg:wtf: og lurer på om det er derfor jeg ikke kjenner noe særlig bevegelser eller spark enda..??
På oul lå lillegutt ihvertfall med ryggen ut hele tiden:p med hodet mot høyre del av magen og rumpa/bena mot venstre siden.. Og han nektet å snu seg, så de brukte lang tid på å sjekke alt ferdig:p
Og jeg lurer på om han ofte ligger sånn, for hver gang jeg sjekker med doppleren, så virker det sånn:angelic:

Ååå, blir gal av å ikke kjenne noe mer tydelig snart!! :shifty:
Kanskje jeg bruker for lite tid til å faktisk ligge og kjenne etter lenge nok..? Sitter ikke akkurat mye i ro med en superaktiv tass på 1,5år, og en laaang liste med ting som bare må gjøres. Så ligger vel mest i ro mens mini er i bhg, og da prøver jeg å få sovet litt, og om kvelden sovner jeg jo med en gang jeg legger meg og slapper av..:oops:
Dere som har begynt å kjenne liv, når er babyen deres mest aktiv??
 
20+6 i dag, tredje gangs, morkaka foran (for tredje gang) og denne uka har far fått kjenne bevegelsene, småspark. Kjenner det når jeg ligger på ryggen og slapper av, eller hvis jeg sitter foroverbøyd. Er sånn når jeg våkner, før jeg legger meg og litt etter hvert måltid. Veldig koselig. Det er det tidligste jeg har kjent tydelige spark, med de to andre kjente jeg ingenting før uke 21-23 :joyful:
 
20+6 og kjenner fortsatt ikke stort. Litt dult nede innover. Kjempe lei av å ikke kjenne lille tuppa noe særlig. Bare jeg som kjenner så lite så sent?

Vi er flere. Men fortsatt innafor normalen. Jeg er førstegangs og vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Føler at jeg kjenner noe innimellom, men hva? Er 20+1. Er vel ikke før uke 28 at man skal kjenne liv hver dag, og jordmor sa at mange må vente til uke 23-25. Så prøver å ikke bekymre meg.
 
Er nå 21+0 og førstegangs. Har morkaken i fremre vegg. Har kjent tydelige spark og bevegelser daglig i snart 3 uker nå, kjente noe før det å- men det var mest romstering. Kjenner nå flere ganger om dagen, tydelige bevegelser og spark. Samboer har kjent det i to uker nå [emoji5] Ligger atm å kjenner på frøkena som ligger å turner, mens jeg må straks på do for blæra mi kjennes veldig full [emoji28]
 
Førstegangs fødende. Morkaken forand men kjent liv fra uke 15 og kjente første spark utvendig i uke 17. Etter det har jeg kjent hver dag og veldig ofte. Hun er veldig aktiv å sparker kjempe hardt er i uke 22 nå
 
Vi er flere. Men fortsatt innafor normalen. Jeg er førstegangs og vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Føler at jeg kjenner noe innimellom, men hva? Er 20+1. Er vel ikke før uke 28 at man skal kjenne liv hver dag, og jordmor sa at mange må vente til uke 23-25. Så prøver å ikke bekymre meg.


Er min tredje så har to forskjellige erfaringer. En som var tidlig ute med å få kjenne spark og nr 2 var på samme tid som nå jeg kjente noe. Har kjent en god del dulting der nede i går, kjempe stas å få kjenne henne dulte rundt magen. Så det blir nok mer og mer :)
 
Er min tredje så har to forskjellige erfaringer. En som var tidlig ute med å få kjenne spark og nr 2 var på samme tid som nå jeg kjente noe. Har kjent en god del dulting der nede i går, kjempe stas å få kjenne henne dulte rundt magen. Så det blir nok mer og mer :)

Jeg håper det tar seg opp her etterhvert også. Jeg er så i tvil om det jeg kjenner er babyen eller bare rumling i magen. Gleder meg til å kjenne skikkelige spark.
 
Jeg håper det tar seg opp her etterhvert også. Jeg er så i tvil om det jeg kjenner er babyen eller bare rumling i magen. Gleder meg til å kjenne skikkelige spark.

Og i dag fikk fikk jeg det! Mannen også. Plutselig en liten en som var veldig aktiv på morgenkvisten [emoji173]️
 
I kveld kjente vi tydelig spark utenpå magen å så det også. Kjempe kos ❤️ Er 21+6
 
Er førstegangs gravid og med foranliggende morkake, så tok litt tid før jeg kjente tydelige spark av såpass styrke at det ikke er til å ta feil av. Det var fra uke 20 ca. Og skjønte jo da at de små «boblene» jeg hadde kjent tidligere faktisk var tassen. Nå er jeg i uke 27 og sparkene er så heftige at jeg noen ganger skvetter til over den lille akrobaten inne i magen
 
Back
Topp