Når kjente du babyen sparke for fyrste gong?

M

Moderator Marte

Guest
Kor langt på veg var du når du kjente babyen i magen for fyrste gong? :)
Om du har fleire barn, har det vore forskjell i kor tidleg du har kjent det i graviditetane?
 
Jeg var usikker lenge, men i uke 21 var jeg sikker på at jeg kjente at den lille bevege seg. Nå er jeg i uke 30 og kjenner mye de fleste dager.
 
Jeg kjente noe diffust fra ca uke 15, mens de første ordentlige dultene kom i uke 17. Dette er andremann. Med førstemann kjente jeg tydelige bevegelser og dult fra uke 15, noe diffust fra uke 13-14.
 
dette er øyeblikket mann innser hvor lett det er å glemme...teflonhjerne! på oul i uke 18, hadde både jeg og mannen kjent liv en stund (jeg seff en stund før han) men når det starta??
Noen uker siden sparkene kunne ses tydelig på utsiden for de andre..
 
Jeg kjente bevegelse fra før uke 16 en gang, hvor jeg var i tvil, men var egentlig ikke i tvil samtidig! Første sparket kan jeg ikke helt huske, men kanskje uke 18 :happy:
 
Kjente noe denne gangen nesten daglig allerede fra uke 12.
Men denne gangen har jeg morkaka bak, og bærer også veldig lang ute. Tipper det har noe å si.
Med nr 1 og 2 hadde jeg morkaka foran og bærte lenger inn. Kjente noe fra ca uke 16-17 med dem begge.
Når sparkene kjentes på utsia husker jeg ikke:hilarious:
 
Nr 1 morkaka foran, husker ikke akkurat uke, men var etter uke 20
Nr 2 morkaka bak, uke 18
Nr 3 morkaka bak, uke 15
 
Jeg har morkaka fremme og kjente ikke spark før i uke 19. Men mannen kjente faktisk spark utenpå allerede i uke 20/21 så det følte jeg var litt tidlig i og med at jeg nettopp hadde begynt å kjenne liv selv :hilarious:
 
Kjente liv i uke 16, og første sparkene på utsiden i uke 21. Etter den første gangen har jeg kjent spark daglig.
 
Kjente ikke sikkert liv før i uke 23/24, mulig det var noe murring ett par uker tidligere. Men sjekket jevnlig med ultralyd på jobb;)
 
Ganske tidlig,fra uke 12 følte bobler men ikke hver deg. Ekte sparker fra uke 15 tror jeg. Må si at denne er 7.graviditet men tredje som kom over 12 uker.
 
Med førstemann kjente jeg liv fra uke 11. Med de andre tre har jeg kjent fra ca uke 13-15.
 
Kjente helt sikkert liv fra uke 22, og så det utenpå i uke 23. Har morkaka foran.
 
Back
Topp