Når kjente dere liv / spark i magen første gang?

En tråd i 'Svangerskap og fødsel' startet av Bkno4688662, 8 Feb 2014.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Bkno4688662 Flørter med forumet

Når kan man forvente å kjenne liv i magen, daglig???

2. Janetz Elsker forumet

Begynte å kjenne såpebobler fra uke 16 :) kjente hver dag, men de tydelige sparkene kom ikke før uke 22 hos meg, da kunne sambo kjenne utenpå også :D

3. M+A=baby Forumet er livet Marsboerne VIP Sommerfuglene 2017

Begynte å lure på om jeg kanskje kjente noe fra ule 20, men jeg var ikke helt sikker før fra uke 22. Jordmor sa jeg burde kjenne liv hver dag da jeg var på kontroll i uke 26.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

• Liker Liker x 1
  4. Bkno4688662 Flørter med forumet

Så det er ikke farlig om man ikke kjenner skikkelig spark før etter uke 20? Er i uke 19 :)

5. Kalaho Forelsket i forumet

Jeg begynte å kjenne tydelige spark i uke 18 :)

6. Cachee November 2014 <3 Tilgangsansvarlig VIP Novemberskattene 2014 <3

Jeg kjente spark fra uke 16/17, og samboeren kjente rundt 19/20 :)

7. KMB1990 KMB1990 Sommerfuglene <3

Kjente boblene fra uke 13-14, ordentlig spark kom i uke 19 :) Nå har jeg tvillinger da så mulig derfor jeg kjente så tidlig

• Liker Liker x 1
  8. Bkno5252662 Babysyk:)

Jeg kjente spark fra uke 16, samboern min kjente spark i uke 19. Nå er jeg i uke 20 + 5 og kjenner spark mange gang om dagen:D

9. M+A=baby Forumet er livet Marsboerne VIP Sommerfuglene 2017

Det er ikke farlig nei, leste at de fleste kjenner det mellom uke 18-22. Og at førstegangsfødende gjerne kjenner det seint.

10. 09barn+spire2014 Forelsket i forumet Sommerfuglene <3

Tydelige spark fra uke 16 :) så kjente jeg det utenpå rundt uke 18 :) Andre barnet :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

11. Junibarn84 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboerne VIP Junibarna 2019 Julimammaer 2016

Uke 16

• Morsom Morsom x 1
  12. Mayami Forelsket i forumet Julibarna2014

Uke 16 i begge svangerskapene. Har morkaken i front på høyre side denne gang, og kjenner ikke noe der foreløbig;) kjenner på venstre side av magen og helt nederst i magen da, så savner ikke spark på høyre side enda:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

13. Druesaft Elsker forumet FebbisBebbis2021 ❄️

Kjente liv fra uke 14, og tydelige spark som kjæresten kunne kjenne utenpå magen i starten av uke 16. Har kjent liv hver dag siden. :)

14. inel Flørter med forumet

Kjente det fra uke 15 :)

Sent from my SPH-L710 using BV Forum mobile app

15. jeanettm Elsker forumet!! Augustmødrene 2014

Er det sånn at det ikke er tvil når det er babyen man kjenner? :p er 14+2 i dag, så håper å kunne kjenne noe i løpet av Mars hvertfall :D men vet jo liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter :)

16. Bkno4688662 Flørter med forumet

Jeg er førstegangsfødende, og veit ikke hva jeg skal kjenne etter.. Men etter jeg skrev det innlegge her inne, har jeg daglig kjent en følelse i magen, som må være spark.. Jordmora på sykehuset sa at kan ta mange uker før pappaen kan kjenne det utenpå magen, siden babyen er så liten så utgjør ikke så mye kraft..Men jeg kjenner daglig spark:0) Spesielt når jeg sitter :)

17. inel Flørter med forumet

Når det er så tidlig i svangerskapet, føles sparkene som små bobler. Nesten som luft i tarmene. Men det er oftere og føles best når man sitter/ligger rolig. Noen ganger kan du også få en følelse av at det er en rar vibrerende følelse som varer kanskje 10 sek, og det er babyen som hikker. Men det er vanskeligere å kjenne, så du kjenner nok spark først som små luftbobler :)

18. sofiebrvik Gift med forumet Augustmødrene 2014 Julibarna2014

Kjente bevegelser for første gang nå i dag. Er 17+0 :)
    Har kjent noe tidligere, men NÅ er jeg helt sikker ;)

• Liker Liker x 1
  19. inel Flørter med forumet

Grattis!! :) moro!

20. Vanilla smell of coffee

Jeg kjente det først i uke 18 :)

Del denne siden