Når kjente dere liv første gang?

Jeg har fått litt leamus, men for leg er ikke det tydelig nok tegn. Jeg vil jo tro at det er helt naturlig å få leamus når muskler og sener begynner å strekkes?:dance008


Ja, det er det jeg lurer på også! Om det er baby eller andre ting jeg kjenner.. Det er ikke hver dag, og når man først kjenner baby "på ekte" er det kanskje hver dag?
 
Ja, det er det jeg lurer på også! Om det er baby eller andre ting jeg kjenner.. Det er ikke hver dag, og når man først kjenner baby "på ekte" er det kanskje hver dag?

Når jeg begynte å kjenne det kunne det gå flere dager mellom hver gang. Nå kjenner jeg hver dag, men det er jo noen uker siden jeg kjente de første antydningene :)
 
  • Liker
Reactions: SG
Jeg merker heller ingen sommerfugler-aktige spark, men har de siste dagene merket noen «dunk» som kanskje minner noe om bobler. Disse kommer gjerne i etterkant av at jeg har spist noe, så vet jo ikke om det bare er tarmer :p
 
I dag, 21+0 og jeg kjente noen skikkelige spark da jeg stod oppreist ute på jobb!:woot: var helt vilt å kjenne det SÅ tydelig når jeg var oppreist og holdt på med noe
 
Er førstegangsgravid og 18+3, har ikke kjent en pøkk enda. Fikk leamus en gang ved navlen for et par uker siden, og begynte å lure litt, men må ha vært bare leamus som jeg tenker er normalt når musklene strekkes. Jeg har morkaken foran skal det sies. Men frem til nå, så er det ingenting som minner om bobler, eller sommerfugl/fisk. Men jeg tenker at det tar sikkert minst et pr uker til, kommer det noen tegn fra marsboeren der inne før det så er jo det hyggelig, men gleder meg mest frem til pappan kan kjenne det for jeg vet han gleder seg masse❤️
Jeg er også førstegangs med morkaken foran, 18+0 i dag, og har heller ikke kjent noenting. Jordmor på OUL i dag sa det godt kunne gå enda en måned før jeg kjente noe.
 
Jeg er også førstegangs med morkaken foran, 18+0 i dag, og har heller ikke kjent noenting. Jordmor på OUL i dag sa det godt kunne gå enda en måned før jeg kjente noe.


Ja, vil fort tro det kan godt ta en måned til. Jeg stresser egentlig ikke med det, er mer andre som maser om det. Jeg tenker at det kommer en tid der spark og bevegelser hindrer søvn, så prøver å tenke positivt over at jeg sover som tornerose enda, og forhåpentligvis en stund tll:hilarious:
 
Det er så spennende nå som de små vokser og gjør seg til kjenne på andre måter enn å sende oss symptomer i alle retninger! Jeg er helt sikker på at jeg kjente noe i uke 13, sommerfugle-aktig. Jeg turte nesten ikke si noe til jordmor, for jeg syntes det var tidlig :pompus: Sist svangerskap kjente jeg ikke noe lignende før rundt uke 18. Men nå som jeg er uke 18+3 kjenner jeg spark når jeg ligger på ryggen og holder hånden på magen :Heartred Jeg har også kjent spark når jeg sitter i sofaen på kvelden, kanskje koser meg med en kinder maxi :angelic: åå det er så koselig!
 
Det er så spennende nå som de små vokser og gjør seg til kjenne på andre måter enn å sende oss symptomer i alle retninger! Jeg er helt sikker på at jeg kjente noe i uke 13, sommerfugle-aktig. Jeg turte nesten ikke si noe til jordmor, for jeg syntes det var tidlig :pompus: Sist svangerskap kjente jeg ikke noe lignende før rundt uke 18. Men nå som jeg er uke 18+3 kjenner jeg spark når jeg ligger på ryggen og holder hånden på magen :Heartred Jeg har også kjent spark når jeg sitter i sofaen på kvelden, kanskje koser meg med en kinder maxi :angelic: åå det er så koselig!
Åh jeg gleder meg sånn til å kjenne noe❤️
 
17+0 og tredjegangs, enda ikke kjent noe. Med forrige hadde jeg morkaka foran, og kjente ikke noe før uke 20-21. Kan jo være tilfellet nå også, men gleder meg i alle fall veldig til å kjenne baby ❤️
 
Jeg har kjent «noe» i det siste, men vært usikker. Idag var det ingen tvil. Er 18+6. Jeg lå med hånda på magen og snakket til han, idet jeg kjenner et tydelig spark både utenpå magen og innvendig. Gråt som bare det :p
 
Kjente "bobler i magen" fra uke 17-18, men turte ikke helt å tro på at det var lille i magen. Gikk ikke lang tid før det ble tydeligere, uke 20+4 nå og kjenner masse tydelig liv både inni og utapå magen :)
 
Last edited:
Back
Topp