Når kjente dere liv første gang?

Drømmer❤️

Betatt av forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Siden dette er første barnet er jeg veldig nysgjerrig på når dere andre har kjent liv under første graviditet? Og hvordan kjentes det ut? :D Jeg er 15+3 idag og ganske sikker på at jeg ikke har kjent noe enda :hilarious::hilarious:
 
Jeg kjente i uke 15-16 forrige graviditet. Kjentes ut som en boble som sprakk, ganske langt ned i magen. Vanskelig å forklare. Var usikker først på om det var baby jeg kjente, men fikk det «bekreftet» etterhvert som jeg kjente mer. Jeg er 15 uker i morgen, men foreløpig ikke kjent noe denne gangen:happy:
 
Jeg kjente i uke 15-16 forrige graviditet. Kjentes ut som en boble som sprakk, ganske langt ned i magen. Vanskelig å forklare. Var usikker først på om det var baby jeg kjente, men fikk det «bekreftet» etterhvert som jeg kjente mer. Jeg er 15 uker i morgen, men foreløpig ikke kjent noe denne gangen:happy:
Så utrolig spennende :hilarious: Har kjent små «leamus»nederst i magen i kveld, men konkluderte med luft :rolleyes::p
 
Rundt uke 15, men tok et par uker før jeg var sikker. Gikk også ganske mange dager uten å kjenne noe mellom hver gang de første ukene. Innen uke 18 kjente jeg omtrent daglig. Troooor jeg kjenner noe nå, ca midt i uke 14. Andregangs.
 
Jeg kjente liv først i uke 19-20 sist, sent pga morkaken plassert forann.
 
I mine to forrige svangerskap kjente jeg ingenting før uke 20 :hilarious::hilarious: men begge var ganske bedagelige av seg + morkaka lå fremme på begge to! :D
 
I mine to forrige svangerskap kjente jeg ingenting før uke 20 :hilarious::hilarious: men begge var ganske bedagelige av seg + morkaka lå fremme på begge to! :D
Uff, er veldig redd jeg må vente så lenge :hilarious: Eier jo ikke tålmodighet! Var de like bedagelige på utsiden? :p
 
Uff, er veldig redd jeg må vente så lenge :hilarious: Eier jo ikke tålmodighet! Var de like bedagelige på utsiden? :p
Når man kommer lengre ut i svangerskapet så er ikke bevegelsene det mest behagelige man kan oppleve! :hilarious:
 
Med nr 1 kjente jeg liv i uke 18 første gang! Kjentes ut som noen strøk meg med en fjær innvendig i magen! Med nr 2 kjente jeg ikke før uke 21 pga foranliggende morkake! Nå er jeg 14+6 og kjenner ingenting foreløpig! :)
 
Jeg er "bare" 12+6 og lurer litt på om jeg ikke kjenner h*n iblanto_O Den siste uken har jeg kjent noe som føles som en type lett åling omtrent der h*n ligger, det har skjedd når jeg har sittet framoverlent eller om området er litt i klem og varer en liten stund. Sannsynligvis er det innbilning eller luft, men det føles veldig reelt når jeg kjenner det...
Første kjente jeg rundt uke 18 og andre rundt uke 16.
 
Første gang kjente jeg i uke 20. De første kjennes ut som små bobler som sprekker. Veldig likt luft egentlig, men kommer flere etter hverandre på samme sted. Andre gang kjente jeg fra uke 13 og nu denne gangen 13+4 (i går). :)
 
Nå må jeg spørre, førstegangsgravid her. Flere av dere skriver at det er som små bobler som sprekker, og gjerne flere etter hverandere. Jeg tror jaggu jeg hadde liknende følelse her for noen dager siden! Kan jo selvfølgelig være noe helt annet, og jeg har ikke kjent det samme igjen senere. Men jeg tenkte at "dette var en pussig følelse":D
Kan det virkelig være at det er det første jeg har kjent til liv?
15+0 i dag, så er nå uansett tidlig for å kjenne noe kanskje...
 
Håper det ikke blir for lenge til jeg kjenner spark. Sist kjente jeg bobling allerede i uke 13-14, så håper det ikke blir lengre til denne gang :) nå er jeg 11+2, så bare ett par uker igjen forhåpentligvis ❤️
 
Kjente det rundt uke 18/19 sist. Kjentes ut som små luftbobler som sprakk :) veldig koselig
 
Kjenner jeg gleder meg til å kjenne liv, håper det gjør frykten for å miste noe mindre :Heartred
 
Første svangerskap kjente jeg det når jeg var litt over 18 uker. Andre svangerskap allerede fra 12-13 uker, men ikke daglig før uke 15. Venter i spenning nå...
 
Nå må jeg spørre, førstegangsgravid her. Flere av dere skriver at det er som små bobler som sprekker, og gjerne flere etter hverandere. Jeg tror jaggu jeg hadde liknende følelse her for noen dager siden! Kan jo selvfølgelig være noe helt annet, og jeg har ikke kjent det samme igjen senere. Men jeg tenkte at "dette var en pussig følelse":D
Kan det virkelig være at det er det første jeg har kjent til liv?
15+0 i dag, så er nå uansett tidlig for å kjenne noe kanskje...

Sniker :) sånn kjentes det ut for meg også. Jeg kjente det fra uke 14, og er førstegangs. Kjenner mer og mer nå, og de første mer tydelige bevegelsene/sparkene kom for noen dager siden :) er 16+4 nå
 
Var vel i slutten av uke 15 at jeg kjente noen små bobler første gang, i uke 16 var det mye kiling med ei fjær og kunne kjennes ut som ei lita maur gikk på innsiden av magen og følte det klødde skikkelig, også en del følelser som leamus / vibrasjoner. Uke 18 kom ordentlige spark og de kjennes og vises utenpå magen. Morkake på bakre vegg:)
 
Back
Topp