Når kjente dere første bevegelse i magen?

Sunshiine92

Forelsket i forumet
Jeg lurer på om dere har kjent fostwe bevegelser allerede? Jeg er 15+4 og kan ikke si at jeg har det enda. Jeg husker at jeg kjente senere med både nr 1 og nr 2 gjerne 17+

Litt tidlig for meg enda (11+2), har dog hatt syke drømmer om en minibaby som alleredesparker som en ninja så magen buler:smiley-bounce022
Forrige svangerskap kjente jeg vel i uke 18-19 første gang, men skal sies at jeg hadde morkaken på fremre vegg da. Har du hatt det på noen av svangerskapene? Det har jo mye å si.
Håper ikke jeg har det denne gang, så jeg kanskje kan kjenne tidligere:p Så spennende å vente på å kjenne liv!

Er 15+1 i dag og kan heller ikke si jeg har kjent noe. Så nå venter jeg og kjenner etter. Men kjente ikke noe så tidlig med de andre. Jeg er slank, men vet ikke helt hvor morkaken ligger.. Gleder meg til jeg kjenner! :)

Usikker. Kjente i søvne for noen netter siden, men det kan ha vært en drøm :D

Ikke enda.

15+2 og er så utålmodig! Fikk vite at jeg ville nok kjenne det på venstre side først, morkake ligger foran, men mest til høyre side. Har hørt at det kan kjennes ut som bobler som sprekker, en fisk som spreller, og sommerfugler. Er veldig nysgjerrig på hvordan jeg opplever det!

Synes det er veldig vanskelig å si, men tror jeg har kjent ting fra rundt uke 13. morkake, men har kjent ting på venstre side, så mulig den heller mot høyre på fremsiden. Det har riktignok vært veldig sporadisk. Fisk som spreller var en god beskrivelse! Er 15+5 i dag. Sist visste jeg ikke hva jeg skulle kjenne, så da tror jeg ikke jeg kjente noe tydelig før etter UL.

:rolleyes:
Litt tidlig for meg enda (11+2), har dog hatt syke drømmer om en minibaby som alleredesparker som en ninja så magen buler:smiley-bounce022
Forrige svangerskap kjente jeg vel i uke 18-19 første gang, men skal sies at jeg hadde morkaken på fremre vegg da. Har du hatt det på noen av svangerskapene? Det har jo mye å si.
Håper ikke jeg har det denne gang, så jeg kanskje kan kjenne tidligere:p Så spennende å vente på å kjenne liv!
Ååh, spennende! Neii, de har ligget greit til egentlig. Men som sagt så kjente jeg ikke før 17+ med første og andre heller engang der. Begynner bare å bli litt utolmodig :rolleyes:

Tror jeg har kjent. Selvom det er tidlig.
Uke 14+2 nå.
Har mye mageproblemer fra før; så kjenner magen min og tarmbevegelsene mine godt.
Og dette jeg kjenner nå er noe annet.
I tillegg kommer det fra rett under navelen; der jeg tydelig kjenner livmor vokser.
Kjente uke 17 med førstemann. Andremann nå.

Har kjent noen bitte små bevegelser over skalbeinet og et stykke under navlen på min venstre side. Usikker om det er baby. Men syntes jeg har kjent igjen iforhold til at dette er nr 4.
Har pleid å kjenne i uke 14+ før.
Er 12+2 nå :happy: Kan være ønsketenkning :hilarious:

Er 12+6 i dag, luuuuurer på om jeg kanskje har kjent litt de siste par dagene. Men er ikke sikker! Kjenner livmora 3-4 cm under navlen, så da bør det vel være der og ikke i tarmene det kommer fra..?

Kjente et tydelig ninjaspark 17+4 med nr. 1, og kjente små bevegelser fra uke 11+ med nr 2. Er derfor litt utålmodig nå :p

Vet ikke, siden jeg ikke har vært gravid før, og ikke har kjent så godt etter tidligere når jeg ikke var gravid.
Men når jeg ligger stille på ryggen, synes jeg at jeg kjenner litt, akkurat som det bobler litt i magen, på litt til venstre under navelen, ca samme sted hver gang. Kan selvsagt være luft :hilarious:

Er 15+4 på vei nå og kjente vel første små bevegelser for noen få dager siden :) er som om den lille ligger å kjiler meg fra innsiden :-) (2.gangsfødende)

Førstegangs her og morkaken bak. Kjente for første gang i uke 21(20+2) og har kjent siden:) 35+6 idag!

Sniker fra April:) Førstegangs og morkake foran, kjente liv første gang 19+3❤️

Ikke kjent noe ennå, trur jordmor snakka nå sist når jeg var på TUL at morkaka lå foran.

Første graviditet kjente jeg liv i uke 20. Da kjente mannen det også fra utsiden. Hadde gått noen uker før det og kjent på noe jeg var usikker på om var luft eller baby.
Denne gangen har jeg kjent litt liv siden 13+2. Veldig svakt, og umulig å kjenne om man ikke har kjent det før. Når er jeg 15+2 og kjenner litt hver dag. Men må virkelig kjenne etter, og hadde garantert tenkt at det bare var luft om jeg ikke hadde vært gravid før. Stort sett på kvelden når jeg sitter helt i ro og kjenner etter. Litt som en boble som sprekker eller noe.
Gleder mer til sterke spark så mannen og lillegutt kan få kjenne :Heartred:Heartred

11+6 med denne, men da kun hvis jeg dytter på magen og holder hånda der. Kjente det uten å dytte på magen for første gang denne uken eller sist uke. Er 16+3 i dag. Nå er det veldig tydelig da. Jeg er 3.gangs.

Luuurer på om jeg kjente liv og mini-dult i går kveld! Lå på ryggen i senga med hånden på magen, kjente det langt ned. Er 15+6 i dag og tredjegangs.

Første graviditet kjente jeg liv i uke 20. Da kjente mannen det også fra utsiden. Hadde gått noen uker før det og kjent på noe jeg var usikker på om var luft eller baby.
Denne gangen har jeg kjent litt liv siden 13+2. Veldig svakt, og umulig å kjenne om man ikke har kjent det før. Når er jeg 15+2 og kjenner litt hver dag. Men må virkelig kjenne etter, og hadde garantert tenkt at det bare var luft om jeg ikke hadde vært gravid før. Stort sett på kvelden når jeg sitter helt i ro og kjenner etter. Litt som en boble som sprekker eller noe.
Gleder mer til sterke spark så mannen og lillegutt kan få kjenne :Heartred:Heartred

15+5 kjente jeg sterkere spark, holdt på ganske lenge. Ingen tvil om at det var mini :Heartred

Trur jeg kjente bevegelse flere ganger på samme sted i går kveld. Var 15+3 i går, 3 gangs fødende. Men er ikke 100% sikker om det var det, tenkte flere ganger på om det kunne være leamus, men samtidig så hadde det vært rart om det var leamus

Back
Topp