Når kjenne liv?

Drømmer89

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
I dag kjente jeg det som jeg tok for sikkert tegn i forrige svangerskap. Magen rørte til og med på seg... varte i flere minutter, så var ikke noe jeg innbilte meg.
Jeg er bare 9+1 uke på vei, så jeg skjønner at dette ikke kan være riktig... men hvordan kjennes det da ut når ungen beveger seg?

Første gangen jeg kjente liv var i uke 14 (forrige svangerskap) Da var jeg var helt sikker på hva jeg kjente. [emoji177] jeg skvatt til og med skikkelig fordi det var en så underlig følelse. Som ett knips innvendig.

Jeg er 9+2 i dag og kjenner ingen liv... Er vel ikke vanlig å kjenne noe så tidlig heller, slik jeg har forstått det.

Det som kjennes som liv så tidlig er tarmbevegelser og luft (som ikke kjennes så ulikt som liv senere i svangerskapet). Når man kjenner liv tidlig, så se for deg hvor livmoren ligger, og hvor stor (liten!) babyen og dens lemmer er - så små bevegelser er det. Det tidligste jeg har kjent er 12 uker, da lå alt tilrette for å kjenne tidlig. Utenpå er mye senere.

Forrige og første svangerskap kjente jeg liv i uke 14,og da bare visste jeg hva det var [emoji173] [emoji171]

Kjente i uke 18 sist. Hadde morkaka delvis forran..

Uke 16 første og 13 eller 14 andre.

Jeg har kjent liv fra ca uke 15-16 med alle 3 barna mine

Det kan da godt hende. Det kommer vel litt an på hvordan morkaka og alt ligger, slik jeg har forstått det. Med første lå morkaka langt nede, og jeg kjente de første "fiskehalene" i uke 11-12. Med nr 2 kjente jeg ikke noe før mye senere, uke 16-17 tror jeg. Nå er jeg bare 7+1 og har absolutt ikke kjent noe ennå.

Kjente i uke 16-17 sist. Da som ett slag av en fiskehale omtrent. Vanskelig å forklare

Babyen begynner ikke å røre på seg før man går i uke 10, og den er jo bitteliten enda og altfor svak til at vi kan kjenne den enda[emoji6]

Back
Topp