Når kjenne liv

..Kirsebær..

Elsker forumet
Junilykke 2020 ♡
Påskeliljene 2022 ❤️
Dere som har vært gravide før - når kjente dere liv for første gang og hvordan kjentes det ut? :)

Mener å huske det var rundt uke 16, kjentes ut som små bobler som sprakk. Nesten som luft i magen. Veldig svakt i starten. Det føles som en evighet til jeg er i uke 16, men kanskje andre gangs kjenner liv tidligere pga de vet hvordan det kjennes ut? En venninne av meg kjente i uke 12-13 med andre mann[emoji4]

Skal sies at det ikke er vanlig for førstegangs å kjenne liv i uke 16, mer vanlig i uke 20 til 24. Kommer veldig an på hvordan morkaken ligger. Ligger den i front tar det lang tid før man kjenner noe.

Med nr 1 i uke 17. Med nr 2 fikk jeg to små dunk i uke 11. Så ble det stille noen dager. Han kjente jeg daglig fra uke 15. Generelt turbo hele tiden uansett hva jeg holdt på med. De andre har jeg kjent mellom uke 14 og 18 alt etter hvor morkaka har lagt.

Kjente små dult på samme plass i flere dager. I uke 14 skjønte jeg at de dultene måtte være ungen siden det alltid var samme sted. Veldig uvanlig å merke noe så tidlig da! Forventer ikke å gjøre det denne gangen.

Merket det ca ved uke 15 og pappaen kunne kjenne utenpå i uke 19. Spent denne gangen. Er fjerde svangerskapet :)

Sist gang var kjente jeg det i uke 16, og det var mitt første svangerskap. Husker at jeg syntes det kjentes ut som "lemus" i magen :) Jeg er spent på hvor tidlig jeg kjenner det denne gangen :)

Takk for svar! Beroer meg på å måtte vente noen uker, men morro å høre at noen av dere hørte allerede i uke 14-16 med første! Livmoren ligger ikke foran (i allefall ikke for 1 uke siden) :):)

Jeg mener å huske første merkbare bevegelser første gang kom rundt uke 18/19/20 et sted.. det kjentes på en merkelig måte ut som om en dråpe som dryppet innenfra liksom? Mykt og veldig fort unnagjort, og ikke som noe annet <3 så var det veldig gøy med bevegelser en lang stund før hun la seg til og sparket hardt ut på helt samme sted øverst til høyre på magen i en mnds tid før hun kom ut... kjente hælen hennes så godt at jeg fremdeles har den følelsen friskt i minnet når jeg tar på hælen hennes nå <3 det var ikke så godt, hadde blåmerker der[emoji85] men jeg elsker den hælen litt ekstra allikevel da, var den daglige kontakten vår i så lang tid hehe :)

Uke 14 [emoji7]

Kjente det ca uke 15-16 med begge jentene mine. For meg kjentes det ut som en gullfisk som var borti meg med finnene. Veldig spesiell følelse, men ingen tvil om at det var den lille❤️

Back
Topp